• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
2

۱۴ هزار کیلومتر شبکه ریلی داریم/ کمبود لوکوموتیو در حوزه ریلی

  • کد خبر : 37161
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
۱۴ هزار کیلومتر شبکه ریلی داریم/ کمبود لوکوموتیو در حوزه ریلی

سمنان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بالغ‌ بر ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه‌آهن در ایران وجود دارد، گفت: با این تفاسیر کمبود لوکوموتیو مشکل جدی در حوزه ناوگان ریلی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی غروب پنجشنبه در جلسه شورای اداری سمنان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه بالغ‌بر ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه‌آهن در کشور وجود دارد، ابراز داشت: قطعاً در چنین شبکه گسترده‌ای مشکلاتی نیز وجود دارد که می‌کوشیم با همکاری سایر وزارت خانه و دستگاه‌ها این موانع توسعه شبکه ریلی را رفع کنیم.
وی بابیان اینکه کمبود لوکوموتیو مشکل جدی در حوزه ناوگان ریلی کشور است، افزود: در خصوص نوسازی ناوگان ریلی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت منعقدشده است که امیدواریم این مهم بتواند سهمی در بهبود کیفیت خدمات‌دهی به استفاده‌کنندگان از خط راه‌آهن داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه دو میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود تا وعده چهار میلیون مسکن طی چهار سال رئیس‌جمهور تحقق یابد، ابراز داشت: سهم استان سمنان در این طرح هفت هزار مسکن در نظر گرفته‌شده است.
قاسمی بابیان اینکه چهار هزار میلیارد ریال اعتبار سفر ریاست جمهوری برای رفع نواقص راه‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان سمنان اختصاص یافت، تصریح کرد: این اعتبارات باید در مسیرهای سمنان- فیروزکوه، آزادشهر- شاهرود، تقاطع غیرهمسطح آرادان، مسیر آستانه- دیباج و دیگر راه‌های حادثه‌خیز استان سمنان هزینه شود.
وی بابیان اینکه طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان شاید بتواند در حل فرونشست‌های زمین این خطه اثرگذار باشد، افزود: برداشت بی‌رویه منابع زیرزمینی منجر به ایجاد مشکل فرونشست زمین شده است که با توجه به کاهش بارش باران و ذخیره سدها در درازمدت انتقال آب‌گریز ناپذیر خواهد بود.

https://tejaratava.ir/?p=37161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.