• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
0
برگزاری اولین نشست هم اندیشی بازرسی شرکت های گروه شستان؛

شستان در بازرسی و ساختارمند کردن شرکت های گروه پیش قدم بوده است

  • کد خبر : 130571
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
شستان در بازرسی و ساختارمند کردن شرکت های گروه پیش قدم بوده است
شستان در بازرسی و ساختارمند کردن شرکت های گروه پیش قدم بوده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان؛ مدیریت نوین شاخه های مختلفی را در بر می گیرد که یکی از اساسی ترین موضوعات مربوط به این مدیریت در دنیای امروز نظارت و بازرسی به جهت انطباق قوانین و مقررات و عملکرد دستگاه ها است. به عبارتی این مدیریت می تواند با بررسی عملکردی اجرای حوزه های مدیریت خود و تطبیق آن با مقررات و دستورالعمل ها و فرآیندهای مجموعه از صحت امور حوزه عملکردی مربوطه اطمینان حاصل نماید. لذا بر این اساس است که یکی از مهمترین ابزار نظارتی مدیران سازمان، بازرسی و نظارت می باشد چرا که  برابر شرح وظایف واگذاری با ارزیابی عملکرد، تطبیق مقررات و قوانین با نحوه اجرای آن، اطمینان لازم را در حوزه مدیریت فراهم می نماید. 

بازرسی

با توجه به اهمیت موضوع بازرسی و نظارت با تدبیر مدیر عامل محترم شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان، مدیریت بازرسی این هلدینگ از مورخه ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ تاسیس و وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تدوین منشور بازرسی، فرآیندهای مدیریت بازرسی برابر شرح وظایف مصوب ابلاغی عینیت یافت. لذا باتوجه به نیاز شرکت های تابعه به بازرسی طی جلسات متعدد و با توجه به استعداد و ظرفیت هر شرکت ، ساختار بازرسی در شرکت ها معین، مصوب و توسط معاونت طرح و برنامه شرکت شستان به شرکت ها ابلاغ گردید. 

لذا مسئولین بازرسی شرکت ها توسط مدیر عامل مربوطه منتخب و پس از تائید مدیریت بازرسی شستان منصوب شدند و  به منظور توجیه و تشریح وظایف و هماهنگی در اجرای امور محوله نیاز به برگزاری نشست هم اندیشی بازرسی های تابعه ضروری تشخیص داده شد.  و بدین منظور اولین نشست هم اندیشی بازرسی شستان وشرکت های تابعه در مورخه یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ با حضور دکتر وحید برزگر رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، امیر سرتیپ دوم نیکبخت ریاست محترم بازرسی ساتا، امیر سرتیپ سید خیرالله موسوی مدیر بازرسی شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان و مدیران بازرسی گروه شستان در سالن جلسات شرکت شستان برگزار شد. 

بازرسی

در این جلسه،  امیر سرتیپ دوم نیکبخت، ریاست محترم بازرسی ساتا ضمن تقدیر از تشکیل بازرسی در شستان و نیز ساختار بندی مجموعه بازرسی در ساختارشرکت های گروه، برگزاری این نشست را بسیار ارزشمند دانست و گفت: نظارت هرگز مانع کار یا فعالیتی نخواهد بود و انواع زمان بندی بازیدها از جمله (مترقبه، سیستمی، دوره ای و … )  بازرسان باید در دستور کار بازرس باشد. 

ریاست محترم بازرسی ساتا با بیان اینکه بازرسی باید مرجع کلیه امور شرکت ها باشد، تشریح کرد: مجموعه بازرسی شامل سه محور اصلی دارای خروجی مشحص، انتهای کار شفاف و نتیجه محور باشد. 

امیر سرتیپ دوم نیکبخت، با اشاره به اینکه بازرس باید صادق و راز دار و حیطه بندی اطلاعات را کاملا رعایت نماید، تاکید کرد: بازرسان برای رسیدگی به هر موضوعی نباید با ذهنیت قبلی ورود کنند و پاسخگو بودن از صفت بازر بازرسان است و باید درگاه ارتباطی مستقیم با ذینفعان،مشتریان و کارکنان را مد نظر قرار داد. 

ریاست محترم بازرسی ساتا با تاکید بر اینکه ۲ موضوع سلامت کار باید فلسفه وجودی بازرسی باشد و نظارت سیستمی از واجبات بازرسی است، تشریح کرد: در تمامی جلسه ها، کمیته ها، مزایده ها و مناقصات باید نماینده بازرسی حضور داشته باشند و انتظار می رود تمامی مسائل به خوبی بررسی و تجزیه و تحلیل شود و زوایای کامل آن تا رسیدن به حصول نتیجه قطعی مورد بررسی قرار گیرد همچنین مشکلات و انحرافات با قدرت به مدیران عامل انتقال داده شود. 

بازرسی

در ادامه جلسه دکتر وحید برزگر رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با تشکر فراوان از مجموعه شستان که  در عرصه بازرسی هلدینگ ها و ساختارمند نمودن شرکت های گروه و همچنین برگزاری نشست هم اندیشی جهت هماهنگی در امور بازرسی ها پیشقدم بوده، گفت: یکی از مهم ترین خصوصیات بازرسان به روز بودن اطلاعات عمومی از صنایع مختلف است. 

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با اشاره به اینکه بازرسی باید از یک مشاور متخصص در حوزه صنعت استفاده نماید تا با جمع آوری پیشنهادات بهره وری را در سازمان ارتقا دهد، گفت: این پیشنهادات می تواند در حوزه های مختلف از جمله خلاقیت، نو آوری و صرفه جویی در هزینه ها باشد و لازم است که زوایای دید بازرس بسیار وسیع و گسترده باشد تا بتواند در حوزه های گوناگون اظهار نظر نماید. 

دکتر بزرگر با ابزار امید واری از اینکه اکنون تشکیل شورای بازرسی در صنعت پتروشیمی تشکیل شده و ساختار بازرسی شرکت ها و هلدینگ ها گام بسیار بلندی است که برداشته شده در ادامه تصریح کرد: باید از این پتانسیل استفاده کنیم سطح بازرسی ها را در حوزه های تخصصی افزایش داده و بتوانید مشاوره فنی به مدیران عامل بدهید. همچنین توسعه و پیشبرد سود دهی را ارتقاء بخشیده و کمیته های رشد و خلاقیت و استعدادهای برتر را در حوزه های کاری بازرسی مد نظر قراردهید. 

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام اینکه  ۷۸ جایگاه بازرسی توسط بازرسی صنایع ملی پتروشیمی ایجاد شده است، گفت: تدوین شبکه بازرسی ها در سطح پتروشیمی در حال انجام است. 

دکتر بزرگر در ادامه چند موضوع کلیدی را سرلوحه کار بازرسان دانست و گفت: تنظیم چک لیست ها بر حسب ارزیابی ها، تعامل بازرسی ها با دیگر مجموعه بازرسی ها، نقش دیده بان بازر س ها، رصد مجموعه ها، استفاده از بهترین نیروها در بازرسی ،تعامل با دیگر مجموعه ها(حراست)، مشاوره فنی از جمله مواردی است که بازرسان باید این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

امیر موسوی

در ادامه این جلسه امیر سرتیپ سید خیرالله موسوی مدیر بازرسی شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان به  تشریح وظایف و نحوه انجام ماموریت ها و اقدامات بازرسی های تابعه شستان توسط مدیربازرسی شستان پرداخت و گفت: بازرسی فرآیندی است منظم، هدف دار و دارای برنامه که عملکرد مجموعه را با استانداردها و قوانین و مقررات تصویب شده سازمان کنترل می کند تا انحرافات از استانداردها را معین و به بالاترین شخص مسئول برساند.

 مدیر بازرسی شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان با اشاره به ۱۹ مورد اساسی مد نظر بازرسان را تشریح کرد و گفت: چگونگی تشکیل بازرسی در ستاد شستان ،ساختار سازمانی بازرسی های تابعه برابر ساب چارت،  تشریح شرح وظایف بازرسی،  تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی و مستمر،اهداف بازرسی ، مشخصات بازرسین ، الزامات بازرسی، نحوه گزارش دهی و اقدامات بازرسی، چگونگی انعکاس اخبار و اطلاعات توسط بازرس ها ، هماهنگی و همکاری با سایر معاونت ها و مدیران داخلی شرکت ها، سامانه ارتباط جامع بازرسی ، شناخت گلوگاه های فساد، هماهنگی کامل با بازرسی شستان در همه امور، ارزیابی سالیانه بازرسی ها در پایان سال،  نحوه استفاده از سامانه های محرمانه و اتوماسیون شرکت، فرآیند بازرسی و نظارت بر عملکردها، فرآیند رسیدگی به شکایات و تخلفات، فرآیند نظارت بر حوزه حفاظت فیزیکی  و ویژگی های بازرسان ۱۹ مورد اساسی و پایه است که هر بازرس باید مد نظر قرار دهد. 

مدیر بازرسی شستان به نکات مهم مد نظر برای بازرسی های شرکت های گروه تاکید کرد و گفت: از جمله این نکات شامل رسیدگی به امور کارکنان و کارگران خصوصا پیشگیری از بی عدالتی و نارضایتی ها، حضور در تمامی جلسات و کمیته های داخلی به منظور اشراف بر امور، حفظ شان مظنونین و متهمین و درج آگهی های صیانتی، تابلوهای هشدار دهنده در محیط شرکتی و کارگاهی و همچنین خود مراقبتی بود که تاکید نمودند. 

بازرسی

در ادامه این جلسه آقایان شعبان لو و غفاری مقدم اقدام به تشریح فرآیندهای سه گانه نظارت و بازرسی، حفاظت فیزیکی و نیز شکایت و تخلف ها نمودند و پس از آن نقطه نظرهای روسا و کارشناسان ارشد شرکت های  گروه شنیده شد و در نهایت امیر موسوی موضوعات را جمع بندی نمودند. 

بازرسی
https://tejaratava.ir/?p=130571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.