• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
4

خریداران مسکن عجله کنند

  • کد خبر : 128545
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
خریداران مسکن عجله کنند
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: ۶ میلیون تقاضای انباشته شده مسکن در کشور داریم که برای تکمیل آنها باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران، خشایار باقرپور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ۶ میلیون واحد تقاضای مسکن از سال‌های گذشته باقی مانده است، گفت: با توجه به افزایش تقاضای مسکن در سال‌های گذشته و ایجاد انباشت تقاضا در این بازار باید حداقل سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

وی افزود: برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا بتوانیم شاهد رونق و آرامش در این بازار باشیم.

باقر پور با بیان اینکه همزمان با ایجاد نوسانات اقتصادی در کشور و افزایش نرخ ارز و دلار به طور قطع قیمت مسکن هم افزایش می‌یابد، گفت: در سال‌های گذشته هزینه‌های افزایش تولید و قیمت مسکن فشرده سازی شده و همین امر باعث شده که تولید کننده دیگر نتواند هزینه‌های ساخت را بپردازد؛ در نتیجه در این بازه زمانی نیاز به حمایت از بخش خصوصی و همکاری بانک‌ها را داریم.

باقرپور اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها امکان تغییر و افزایش قیمت وجود دارد بنابراین خریداران مسکن باید هرچه سریعتر اقدام به خرید مسکن کنند چراکه در حال حاضر بهترین زمان برای خرید مسکن است.

وی افزود: دولت باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های بخش خصوصی بتواند زمینه را برای افزایش تولید مسکن فراهم کند چراکه با حضور و مشارکت‌های مردمی خود می‌تواند زمینه ساز ورود سرمایه گذاران به این بخش شود که نتیجه آن افزایش تولید مسکن و ایجاد آرامش در بازار مسکن خواهد بود.

https://tejaratava.ir/?p=128545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.