• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

جهان بینی توسعه اکتشافات معدنی/ ابزارهای اکتشافی مورد استفاده در ایران منسوخ شده است

  • کد خبر : 120486
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
جهان بینی توسعه اکتشافات معدنی/ ابزارهای اکتشافی مورد استفاده در ایران منسوخ شده است
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دومین کنفرانس تخصصی اکتشاف استیل پرایس با بیان اینکه امروز دیگر برای ارزیابی پهنه ها از تجهیزات سبک و اقتصادی استفاده می شود، اظهار کرد: همچنین برای تهیه نقشه توپوگرافی و ژئوگرافی دیگر نیاز به جی پی اس و… نیست، زیرا تجهیزاتی وارد بازار شده که همزمان با عکسبرداری، نقشه ها را ارائه می دهد.

اردشیر سعد محمدی ‌با اشاره به اینکه قسمت اعظم مواد معدنی استخراجی کشور در بخش ساختمانی است که ارزش اقتصادی چندانی ندارد، گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش اکتشاف انجام می شود که ۱۶ درصد آن مربوط به استرالیا ، ۱۶ درصد در کانادا، ۱۲ درصد در آفریقا و ۱۱ درصد در آمریکا و ۳ درصد در جنوب شرق آسیا انجام می شود و آمریکای لاتین هم در حال افزایش سرمایه گذاری در بخش اکتشافات است.

اردشیر سعد محمدی با بیان اینکه هم اکنون سهم نفت در تامین انرژی ۳۹ درصد و سهم برق ۲۱ درصد است، افزود: در سال ۱۳۵۰ شرایط تغییر می کند و سهم نفت در تامین انرژی به ۴ درصد و سهم برق تا ۵۰ درصد افزایش می یابد.

او با تاکید بر اینکه ما باید در عرصه جهانی نقش پررنگی داشته باشیم، افزود: در شرایط کنونی سرعت کاهش هزینه ها مبنای فعالیت های معدنی قرار گرفته است، افزود: همواره گفته می شود که اکتشاف فعالیتی پرریسک است به همین دلیل در دانشگاه ها استقبال چندانی به رشته های اکتشافی نمی شود در حالی که در دنیا اینگونه نیست و این موضوع حکایت از این دارد که ما تعریف خوبی از اکتشافات نداشته ایم.

سعد محمدی با بیان اینکه امروز دیگر برای ارزیابی پهنه ها از تجهیزات سبک و اقتصادی استفاده می شود، اظهار کرد: همچنین برای تهیه نقشه توپوگرافی و ژئوگرافی دیگر نیاز به جی پی اس و… نیست، زیرا تجهیزاتی وارد بازار شده که همزمان با عکسبرداری، نقشه ها را ارائه می دهد.

او با تاکید بر اینکه در بخش معدن باید یک واحد آر ان دی راه اندازی شود و به روزترین تجهیزات و فناوری ها را معرفی کند، تصریح کرد: به طور قطع اگر بخواهیم همچنان صادرات معدنی داشته باشیم باید با فناوری های روز هزینه های تولید را کاهش دهیم تا بتوانیم ارزآوری بیشتری برای کشور ایجاد کنیم.

https://tejaratava.ir/?p=120486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.