• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان بوشهر و بازدید از صنایع این استان مطرح شد؛

افزایش۱۳۴ درصدی وصول مطالبات ارزی و رشد ۱۴۷ درصدی نسبت کفایت سرمایه بانک صنعت و معدن

  • کد خبر : 114604
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
افزایش۱۳۴ درصدی وصول مطالبات ارزی و رشد ۱۴۷ درصدی نسبت کفایت سرمایه بانک صنعت و معدن

دکتر خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره، شهاب گرجی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات و محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک که به استان بوشهر سفر کرده بود، روز چهارشنبه در دیدار با کارآفرینان و صنعتگران استان و بازدید از چندین واحد صنعتی در این استان از افزایش ۱۳۴ درصدی وصول نقدی مطالبات ارزی در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و رشد ۱۴۷ درصدی نسبت کفایت سرمایه این بانک خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی اظهار داشت: طبق آمار و گزارشات، وصول نقدی مطالبات ارزی در ۹ ماهه نخست امسال، از رشد ۱۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار است و این امر مرهون تلاش همکاران در کمیته وصول مطالبات معوق و دیگر بخش های مرتبط می باشد.
وی اضافه کرد: در همین مدت زمان ۹ ماهه در بخش گشایش اعتبارات اسنادی ریالی نیز شاهد رشد ۸۶ درصدی هستیم و صدور ضمانتنامه های ریالی نیز ۴۳ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: عزم جدی در دولت برای اصلاح ناترازی بانک ها وجود دارد و بانک مرکزی بر اضافه برداشت بانک ها از این بانک متمرکز شده که بانک صنعت و معدن نیز اجرای این امر مهم را در دستور کار اکید تمامی واحدهای بانک قرار داده است.
وی ادامه داد: برای مهار تورم در کشور نیز چشم انداز مثبتی وجود دارد که می توان آن را از ثمرات اجرای سیاست های تثبیت اقتصادی دولت سیزدهم برشمرد و اجرای سیاست های پولی فعال منجر به مهار رشد نقدینگی و سیاست های ارزی پویا، منجر به ثبات نرخ ارز می گردد.
این مدیر ارشد بانکی افزود: به همین دلیل باید به جذب منابع و وصول مطالبات به خصوص در این ماه های پایانی سال توجه بیشتری داشته باشیم و از طرق مختلف اقبال مشتریان به افزایش سپرده گذاری در بانک را افزایش دهیم و این منابع را به سمت فعالیت های مولد و بخش صنعت کشور هدایت کنیم.
وی تاکید کرد: برای تخصیص منابع و اعتبارات به بخش تولید هم باید با دقت نظر و محاسبات صحیحی اقدام نموده و اولویت بندی داشته باشیم؛ تسهیلات باید به طرح ها و واحدهای صنعتی با توجیه فنی، مالی و به خصوص اقتصادی بیشتر صورت بگیرد و معنای حمایت از تولید و اشتغال، اعطای وام به هر طرحی که به بانک معرفی شده یا مراجعه می کند، نیست.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای افزایش سرمایه بانک های دولتی در جهت افزایش توان تسهیلات دهی آنان بیان داشت: نسبت کفایت سرمایه این بانک در سال جاری با رشد ۱۴۷ درصدی از رقم ۲/۱۷ درصد (دو و هفده صدم درصد)  به رقم ۵/۳۸ درصد(پنج و سی و هشت صدم درصد) رسید و این رقم مورد تایید بانک مرکزی نیز قرار گرفت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیات همراه در این سفر پس از بازدید از شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران از شرکت های جی لیان جی و صنعت پلاست پارس لیان(تولید ورق های پلیمری از نوع بی کربنات)، پلی استر آریان بوشهر(الیاف پلی استر و منسوجات بی بافت)، نوین چاپ آریانا( چاپ و بسته بندی)، مرجان نور بوشهر( پرورش، فرآوری و فروش آبزیان) و کربنات کلسیم اکباتان( تولید کربنات کلسیم) بازدید نمود و در دیدار با مدیران این شرکت ها به بررسی راه های حمایت بیشتر بانک در راستای تأمین مالی شرکت های یادشده و ارائه خدمات مطلوب به آنان پرداخت.
گفتنی است، دکتر خورسندیان در این سفر از مدیریت استانی بانک صنعت و معدن بوشهر بازدید نموده و پس از بررسی شاخص های عملکردی آن رهنمودهایی را در خصوص بهبود عملکرد و ارائه خدمات نوین و مؤثرتر به مشتریان در جمع همکاران خود ایراد نمود.

https://tejaratava.ir/?p=114604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.