• امروز : سه شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۳
4
دکتر نائینی در نمایشگاه تراکنش ایران مطرح کرد:

فن آوا؛ هلدینگی برای تمام فصول/ توسعه ضریب فناوری موتور محرک کسب و کارهای جدید

  • کد خبر : 11632
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
فن آوا؛ هلدینگی برای تمام فصول/ توسعه ضریب فناوری موتور محرک کسب و کارهای جدید
دکتر حمید رضا نائینی در بازدید از نمایشگاه تراکنش ایران از فصل جدید فعالیت‌های این هلدینگ و تعریف مدل‌های کسب وکاری با هدف نفوذ بیشتر در بازار، توسعه ضریب فناوری و پاسخگویی به نیاز دامنه متنوعی از مشتریان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی گروه فن آوا، دکتر حمید رضا نائینی مدیر عامل هلدینگ فن آوا در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه تراکنش ایران ضمن بیان این مطلب افزود: بازار تراکنشی با بزرگ‌شدن کسب‌وکارهای آنلاین در حال بزرگ‌شدن است. پرداخت پدیده‌ای است که جزء لاینفک زندگی مردم است. در این سال‌ها شکل آن عوض شده، اما همواره بوده است. با توجه به شرایط اقتصادی، سال آینده هم سالی پرتراکنش با فضای رقابتی سخت‌تر خواهیم داشت. به اعتقاد من فضای رقابت پی‌اس‌پی‌ها از اقیانوس قرمز هم عبور کرده، از آنجا که مدل جذب پذیرنده غیرمتعارف است، کار بسیار دشواری داریم.

وی ادامه داد: صنعت پرداخت ایران به وسعت ایران است؛ صنعتی که همه با آن و با مشکلاتش ممزوج شده‌اند و مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی آن‌ها مؤثر است. صنعتی که تحولاتی اساسی می‌خواهد اما کمتر اراده‌ای برای آن وجود دارد. این کلاف درهم صنعت پرداخت را از هر طرف که بگیریم احتمالاً به یک نتیجه واحد می‌رسیم؛ اینکه باید عزمی راسخ و پشتکاری جدی برای اصلاح ریشه‌ای مشکلات آن وجود داشته باشد.

ضرورت تعدیل ریسک‌های صنعت پرداخت الکترونیک

مدیر عامل هلدینگ فن آوا تصریح کرد: با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های عملیاتی، نیاز اساسی به افزایش نرخ تراکنش ها احساس می‌شود. اگرچه باتوجه به شرایط کنونی تراکنش های الکترونیک اقبال بیشتری پیدا کرده اند، و تعداد تراکنش‌ها رو به افزایش است، در چند سال اخیر نرخ تراکنش‌ها ثابت بوده و این موضوع ریسک زیادی برای شرکت های پرداخت الکترونیک به وجود آورده است.

تحول دیجیتال و اقتصاد هوشمند ضروری است

نائینی تصریح کرد: بدون توجه به فناوری‌های نوین امکان رقابت در بازارهای مالی را از دست می‌دهیم. براین اساس تحول دیجیتال گفتمان حرکت به سمت توسعه را متحول می‌کند. امروزه فعالان اقتصادی ناچار هستند نیاز و تجربه مشتری را بشناسند و محصول بومی را در دسترس او قرار دهند. باید در تمام امور از مرزها سازمان خودمان عبور کنیم و فقط به نیاز مشتری و رضایتمندی او از سرویس و محصول فکر کنیم و فرصت‌های جدید خلق کنیم.

وی ادامه داد: فضای دیجیتال ساختاری‌های سنتی را نمی‌خواهد و از آن حذر دارد. به طور مثال سیستم بانکداری باید از فعالیت‌های شعبه محور اجتناب کند و در این مسیر تنها صنعت پرداخت الکترونیک می‌تواند کنار سیستم بانکی بایستد.

دسترسی همه هموطنان به خدمات مالی در دستان فناوری‌های مالی

مدیرعامل هلدینگ فن آوا اظهار داشت: تحول دیجیتال، تولید محصول و سواد مالی پیش نیازهای تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال هستند. تحول مدل‌های کسب و کاری آغاز شده است و دارند به سمت هوشمندی پیش می‌روند. آمارها اشاره می‌کنند که کرونا ۵ سال پیشرفت اقتصاد دیجیتال را جلو انداخته است. پس صنعت پرداخت الکترونیک نمی‌تواند خود را محصور به قوانین و قواعد دست و پاگیر کند.

راهبردهای فن آوا کارت؛ یکی از قدیمی‌های صنعت پرداخت الکترونیک

نائینی در ادامه با اشاره راهبردهای فن آوا کارت به عنوان یکی از ۷ شرکت زیر مجموعه این هلدینگ که در حوزه پرداخت الکترونیک فعالیت می‌کند تصریح کرد: شرکت فن آوا کارت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های صنعت پرداخت الکترونیک در کشور با احصاء الزامات توسعه کسب و کار خود راهبردهایی نظیر تمرکز بر حوزه پرداخت های نوین و توسعه اپلیکشن های تخصصی، ارائه خدمات شخصی سازی شده پرداخت الکترونیک برای سازمان ها و شرکت‌ها، ارائه خدمات ارزش افزوده در حوزه پرداخت الکترونیک، افزایش اثربخشی دستگاه های کارتخوان، ایجاد باشگاه مشتریان پذیرندگان توسعه کسب وکار پرداخت در حوزه اپلیکیشن های شهروندی و پرداخت شهری و استفاده از روش های داده کاوی جهت ارائه خدمات هدفمند را در دستور کار قرار داده است.

وی اذعان داشت: تحول دیجیتال علی رغم دشوار بودن نیازمند عبور از سیستم‌های فناوری اطلاعات قدیمی و مدل‌های کسب وکار سنتی به سمت فرآیندهای همگون، چابک و مشتری محور است. وقوع تحول دیجیتال اجتناب ناپذیر است و باید در برابر آن منعطف و هوشیار بود.

نواتک؛ آن روی سکه فناوری

مدیر عامل هلدینگ فن آوا در خصوص فعالیت مرکز نواتک به عنوان عضو جدید این هلدینگ ادامه داد: نواتک با ماموریت، ارائه راهکارهای خلاقانه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه کسب وکارهای فناورانه گروه فن آوا، حل مسائل اولویت‌دار کشور و کسب درآمد از مشارکت با شرکت‌های نوپا فعالیت خود را به زودی آغاز می‌کند.

وی گفت: عملیاتی کردن اصول و مبنای علم داده در ابعاد مختلف این حوزه نقطه اتصال فعالیت‌های مرکز نوآوری فن آوا (نواتک) به مباحث فین تک خواهد بود.

نائینی تصریح کرد: همانگونه که تکنولوژی‌های گذشته، اکنون به یک امر معمول تبدیل شده‌اند، موج تکنولوژی دیجیتال جدید نیز به زودی از اقبال عمومی برخوردار خواهد شد. این تکنولوژی‌های جدید، با استفاده از قدرت داده، استاندارهای جدیدی را وضع خواهند کرد. اولویت‌بندی و میزان سرمایه‌گذاری هر سازمان در تکنولوژی‌های جدید، به مدل کسب وکاری و اهداف استراتژیک آن سازمان بستگی خواهد داشت. صنعت خدمات مالی و پرداخت الکترونیک به کارگیری این تکنولوژی را باید در اولویت‌های برتر خود قرار دهد.

مدیرعامل هلدینگ فن آوا اظهار داشت: سرعت و مقیاس بالای تکامل قوانین، تغییر رفتار مشتری و پیشرفت تکنولوژی صنعت پرداخت را با فرصت‌های جدیدی همراه خواهد کرد. رشد تکنولوژی اینترنت اشیا (IOT) و کاربرد این تکنولوژی در صنعت پرداخت، استفاده از هوش مصنوعی و داده کاوی در صنعت پرداخت الکترونیک همچنین استفاده از روش‌های داده کاوی جهت ارائه خدمات هدفمند از جمله این فرصت‌ها خواهد بود. براین اساس آن دسته از سازمان‌هایی که کلان داده را به کار می‌گیرند، تحلیل‌های پیشرفته انجام می‌دهند و تکنولوژیهای جدید را در راستای تقویت تجربه  مشتری پیاده‌ سازی می‌کنند، عملکرد مثبتی در حوزه‌های کلیدی موفقیت، یعنی ارتقای سطح اعتماد، وفاداری و منابع درآمدی خواهند داشت.

نمایشگاه تراکنش ایران درتاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ دی ماه سال جاری در محل هتل اسپیناس پالاس تهران دایر خواهد بود و هلدینگ فن آوا در غرفه شماره ۲۴ آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=11632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.