• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
1

ظرفیت نیروگاهی شرکت های معدنی از ۲هزار مگاوات عبور می کند

  • کد خبر : 131072
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
ظرفیت نیروگاهی شرکت های معدنی از ۲هزار مگاوات عبور می کند

ظرفیت جدید نیروگاهای شرکت های معدنی و صنایع معدنی با تا پایان سال جاری به بیش از ۲هزار مگاوات می رسد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، برنامه احداث نیروگاه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی بر اساس تفاهمنامه وزارتخانه های صمت و نیرو برای ایجاد ۱۰هزار مگاوات ظرفیت تولید برق اجرایی می شود که راهبری آن برعهده ایمیدرو قرار دارد.

حسام مقدمعلی در این باره گفت: تا سال گذشته افزون بر ۱۶۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در راستای تفاهمنامه فوق ایجاد شده و امسال ظرفیت نیروگاه هایی که با سرمایه گذاری شرکت های معدنی و صنایع ساخته می شوند به بیش از ۲هزار مگاوات می رسد.

وی یادآور شد: طبق همان تفاهمنامه مقرر شده برق نیروگاه هایی که بدین روش در کشور راه اندازی می شوند، برای بخش های صنعتی و معدنی مصرف شوند. به گفته مقدمعلی، اکنون ۸۹۰مگاوات ظرفیت نیروگاهی ایجاد شده داریم که موضوع تامین گاز آن ها حل نشده است.

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در پاسخ به سوالی درباره نحوه تامین مالی طرح های توسعه گفت: شرایط بانک ها و صندوق توسعه ملی به گونه ای نیست که بتوان تمامی سرمایه مورد نیاز را از داخل کشور تامین کرد بلکه باید بتوان از فاینانس و منابع خارجی در جهت تحقق اهداف توسعه ای، بهره برد.

وی درباره به چشم انداز توسعه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: طرح های جامع فولاد، مس، آلومینیوم، سرب و روی، طلا، زغالسنگ و … با همکاری تشکل ها، استادن دانشگاه و سایر نهادهای مرتبط طراحی و تدوین شده اند.

مقدمعلی تاکید کرد: این برنامه های کلان بر اساس توانمندهای کشور پی ریزی شده و قابل تحقق هستند با اینحال نیاز است که چالش های اصلی همچون انرژی و تامین مالی آن ها برطرف شوند.

http://tejaratava.ir/?p=131072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.