• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

افتتاح نمایشگاه اتو اکسپو تهران در شهر آفتاب

  • کد خبر : 116198
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
افتتاح نمایشگاه اتو اکسپو تهران در شهر آفتاب
پنجمین نمایشگاه خودرو تهران به عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو کشور، عصر امروز نهم بهمن ماه با حضور مهدی چمران، رییس شورای شهر، جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی، عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در محل شهر آفتاب آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با حضور خودروسازان، فعالان بازار خودرو، اهالی رسانه (به خصوص رسانه‌های خودرویی) و مردم عادی در حالی آغاز به کار کرد که در این نمایشگاه بیش از ۲۰ محصول جدید توسط خودروسازان رونمایی خواهد شد.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: ما در ارتباط با خودرو چالش ها و مشکلات زیادی داریم که نخستین موضوع خودرو و دومین مورد اصلِ نمایشگاه است.

وی افزود: موضوع خودرو در کشور ما همچنان از نظر ساخت، فروش به مردم، به کارگیری و ویژگی ها دارای معضل و مشکلاتی است، امروزه حد متوسط مصرف بنزین در کشور حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است که با کشورهای بزرگ دنیا برابری می‌کند.

به گفته وی، ما با داشتن خودرو و جمعیت کمتر، مصرفی مساوی با کشورهای بزرگ داریم. البته طبق گفته مسئولان این حوزه، در حال حاضر استاندارد یورو ۵ در کشور رعایت می شود. خودروهای ما مصرف سوخت مناسبی ندارند وگرنه ما به راحتی بنزین ارزان قیمت را که در ایران به نسبت کشورهای همسایه بسیار ارزان‌تر است را در خودرو مصرف نمیکردیم.

چمران با تاکید بر اینکه نتیجه این اقدام آلودگی هوایی است که در شهرهای بزرگ از آن رنج میبریم و مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، گفت: ما هنوز خودروهایی داریم که میزان سوخت آن بیش از حد معمول و استانداردهای بین المللی است. در حالی که دنیا در حال کاهش مصرف بنزین است. چرا در کشور ما باید اینگونه باشد؟ اینجاست که خودروسازان باید ورود کرده و غیر از ظاهر خودرو، به ویژگی های فنی و کاهش آلودگی خودروهای تولید. اهل نیز توجه داشته باشند. زمانی می توان گفت صنعت خودرو پیشرفت کرده است که مصرف سوخت کاهش یابد و از نظر فنی نیز مطابق استانداردهای روز دنیا باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: میدانم مشکلاتی دراین زمینه داریم اما باید بتوانیم خودروهای تولیدی را به سطح استانداردهای بین المللی برسانیم. من در زمینه اتوبوس نیز درد و دل و گلایه های بسیاری دارم اما دست اندرکاران آن در اینجا حضور ندارند.

چمران در ادامه گفت: در زمینه خودرو هم به دلیل تولید پایین به راه‌کارهایی مثل قرعه کشی و … پرداخته ایم و این در حالی است که موقعی باید به خود ببالیم که بتوانیم خودروها را در بازار جهانی به قیمت خوب به فروش برسانیم.

وی در خصوص فضای نمایشگاهی آفتاب نیز اظهار کرد: این نمایشگاه مخصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی طراحی و ساخته شده است و دارای فضایی زیبنده و برتر نسبت به نمایشگاه های مشابه در منطقه خاورمیانه است.

رییس شورای شهر تهران در پایان گفت: امکانات نمایشگاهی در این محل قابل توجه است و امیدواریم صنعتگران و وزارت صمت برای برپایی نمایشگاه‌هایی ارزنده و در سطح بین المللی به این این محل مراجعه کنند.

تشکیل مثلث زنجیره اقتصادی با ایجاد نمایشگاه دائمی خودرو

همچین عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز در این آیین افتتاحیه گفت: امید داریم تا روز پایانی نمایشگاه شاهد اتفاقات و نتایج خوبی باشیم.

وی افزود: نمایشگاه محلی برای عرضه‌ی محصولات حاضر و نقطه اتصال به آینده است زیرا نمایشگاه را برای ساخت آینده برگزار می‌کنند و همانطور که میدانید، محور توسعه کشورهای پیشرفته در دنیا و معرف ساختار اقتصادی کشورهایی که دارای اعتبار اقتصادی هستند، برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای به رخ کشیدن تولیدات و توانایی خود است.

به گفته تقدسی نژاد، نمایشگاه‌های تخصصی‌ در کشورهای پیشرفته و صاحبِ اقتصاد، محور توسعه و پیشرانی تجاری است. ما در مجموعه نمایشگاهی ‌صنعت نمایشگاهی کشور، حوزه های مختلفی را تعریف کرده‌ایم که «برگزاری» یکی از این حوزه ها است؛ البته به بسیاری از حوزه ها توجه نکرده ایم و آنچه شعار محوری نمایشگاه شهر آفتاب بوده است، باید هر نمایشگاه حلال یک مشکل از یک صنعت مهم کشور باشد.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از ۶۰۰ نمایشگاه سالانه در کشور، این انتظار را به وجود می آورد که موضوع حل مشکلات صنایع مختلف را اگر جدی بگیریم میتوانیم به واسطه این اقدام، ویترین تجاری و بازرگانی، حل بسیاری از مشکلات تجار و بازرگانان را فراهم کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: صنعت خودرو ۴ درصد GDP کشور را تشکیل می‌دهد اما هم حاکمیت و هم تولیدکننده نسبت به محتوای آن گلایه دارند. اگر به برگزاری رویدادی برای ایجاد ارتباط بین سه ضلع مردم، حاکمیت و تولیدکننده بپردازیم، می توانیم به صورت جدی برای حل مشکلات ورود کنیم.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه در حوزه خودرو پاسخگویی چالشی است که مدت طولانی است که با آن مواجه هستیم، گفت: همانطور که میدانید به دلیل اینکه سال های طولانی شاهد انحصار تولید و مشکلات این حوزه بوده‌ایم، موضوع واردات به عنوان مرهمی موقتی به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی افزود: البته باید از تولید و زحمات این سال های تولیدکنندگان حفاظت شود. دغدغه مردم در موضوعات مختلف نیاز به کار جهادی دارد و خودرو نیز نیاز به اقدامی جدی برای حل مشکلات دارد و این نمایشگاه می‌تواند محلی برای مطالبه صنعت گران و مردم باشد.

به گفته تقدسی‌نژاد، به اعتقاد من نمایشگاه خودرو شهر آفتاب که با عنوان اتواکسپو تعریف شده، باید در روز پایانی گزارشی ارائه کند که کاملا عملیاتی باشد تا منجر به افرایش کیفیت خودروهای تولیدی برای مردم باشد.

وی ادامه داد: به نظر ما نمایشگاه شهر آفتاب می‌تواند با کمک دولت و صنعتگران، مرکز دائمی در حوزه خودرو باشد تا به عنوان مغزافزار صنعت تولیدی و تجاری مرتبط با خودرو باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در ادامه این سخنرانی گفت: نمایشگاه دائمی خودرو شهر آفتاب با ایجاد مثلث اقتصادی (شامل شهر آفتاب، مجتمع های صنعتی، فرودگاه امام) در جنوب تهران، می‌تواند به گونه ای باشد که کل زنجیره تحقیق توسعه، تولید و تا فروش را شامل شود.

وی افزود: از آنجایی که مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب زیرمجموعه مدیریت شهری تهران است، باید در بهبود کیفیت زیست شهری سهم خود را به خوبی ایفا کنیم و در این مسیر راه اندازی یک نمایشگاه قوی و زنجیره اقتصادی قوی می تواند به رفاه کردم کمک کند.

تقدسی نژاد در پایان گفت: وزیر صمت نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت که نشان از اهمیت ایشان به این حوزه دارد.

http://tejaratava.ir/?p=116198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.