• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
ژئوماتیک ایران 1403

حضور برخی از سفیران در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک

  • کد خبر : 127281
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
حضور برخی از سفیران در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
همزمان با برگزاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک 1403 برخی از سفیران و کارشناسان خارجی در محل این رویداد، حضور یافتند.


به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۳ از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل سازمان نقشه برداری کشور در حال برگزاری است.
برخی از سفیران و کارشناسان خارجی علاوه بر حضور در همایش و نشست ها و کارگاههای تخصصی این رویداد ، از غرفه های نمایشگاه ژئوماتیک ۴۰۳ نیز بازدید کرده و در جریان پیشرفت های علمی کشورمان در این حوزه قرار گرفتند.
بیست وهشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی درهشت محور اصلی برگزار می شود
۱- ژئودزی و ژئودینامیک (تعیین موقعیت، ناوبری و چارچوب‌های مختصاتی زمین مرجع وغیره)۲- فتوگرامتری و سنجش‌ازدور (پهپاد، سامانه‌های پویای تولید و به روزرسانی نقشه و اطلاعات مکانی)۳- سامانه‌ها و زیرساخت های اطلاعات مکانی (GIS & SDI) و مدیریت منابع مکانی غیرمتمرکز ۴- آبنگاری (چارت دریایی، تغییرات تراز دریا، ایمنی دریانوردی، کاداستر دریایی)۵- کارتوگرافی ( اطلس‌های پویا، نقشه های تعاملی و تقاضامحور، نام های جغرافیایی و تقسیمات کشوری) ۶- فناوری‌های نوین در حوزه اطلاعات مکانی(شهر سه بعدی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، متاورس)۷- کاربرد اطلاعات مکانی در (دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال، حدنگاری،آمایش سرزمین، توسعه دریامحور و سامانه‌های تصمیم‌ یارمکانی) ۸- کاربرد اطلاعات مکانی در (مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی، اقلیم و محیط زیست، حمل و نقل)،محورهای برگزاری این رویداد است.
جاویدانه،رئیس سازمان نقشه برداری کشور در حاشیه این مراسم گفت:علوم نقشه برداری با توجه به تغییرات گسترده تکنولوژی در بخش های جمع آوری، پردازش و نمایش اطلاعات در سالهای اخیر تغییرات و پیشرفتهای زیادی را تجربه نموده است که عدم آگاهی و استفاده از آن میتواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد نماید. این اهمیت وقتی صدچندان میشود که بدانیم بسیاری از داده های دنیای امروز دارای مولفه مکانی بوده و بدون آن کارآیی ندارند.
بخش نمایشگاهی ژئوماتیک ۱۴۰۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل سازمان نقشه برداری کشور آماده بازدید علاقمندان است.

http://tejaratava.ir/?p=127281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.