• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور

اطلاعات مکانی؛ از ابزارهای مهم در تأمین اهداف کلان ملی

  • کد خبر : 127278
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
اطلاعات مکانی؛ از ابزارهای مهم در تأمین اهداف کلان ملی
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت:نقشه و اطلاعات مکانی یکی از ابزارهای مهم در تأمین اهداف کلان ملی است.


به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما : آقای جاویدانه در مراسم آغاز بکار بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی، ژئوماتیک ۱۴۰۳؛همایش ملی ژئوماتیک را بستری برای فرهنگ سازی و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف حوزه نقشه و اطلاعات مکانی بیان کرد.
همزمان با سالگرد تأسیس سازمان‌ نقشه برداری کشور، بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی، ژئوماتیک ۱۴۰۳،با حضور مقامات کشوری و لشگری در محل سازمان نقشه برداری کشور، گشایش یافت.
آقای جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور دراین مراسم، مأموریت تخصصی سازمان نقشه‌برداری کشور در حوزه تولید داده و اطلاعات مکانی و اهمیت آن در توسعه و برنامه‌ریزی‌های کلان ملی را تشریح کرد.
وی گفت: برای حل بسیاری از مسائل کشور می توان از ظرفیت‌های و پتانسیل های نقشه و اطلاعات مکانی بهره برد.
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اضافه کرد:یکی از اقدامات با سابقه سازمان نقشه‌برداری کشور در راستای فرهنگ سازی و هم افزایی میان بخش‌های مختلف حوزه نقشه و اطلاعات مکانی کشور ، برگزاری سالانه همایش ژئوماتیک است.
وی ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی خلیج فارس، با بیان اینکه هیدروگرافی از آبهای جنوب کشور به طور کامل انجام شده است، گفت:اکنون سازمان نقشه برداری کشور اطلاعات مربوط به خلیج فارس را طبق استانداردهای روز دنیا به
روزرسانی کرده است.
جاویدانه در بخش دیگری از این مراسم، با اشاره به راه اندازی پایگاه داده و نقشه جامع فرونشست زمین در ایران، تصریح کرد: این نقشه مورد استفاده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و مقرر شده تا در همه ساخت و سازهایی که انجام خواهد شد، از این نقشه بهره برداری شود.
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشوربا بیان اینکه با استفاده از این نقشه از بارگذاری و ساخت و ساز در مناطقی که دچار فرونشست هستند جلوگیری شده است، گفت:برای حل مسائل کشور در این بخش می توان از ظرفیت‌های نقشه و اطلاعات مکانی بهره برد.
وی با اشاره به اینکه بدون آمایش سرزمین نمی توان تعریف دقیقی از نظام برنامه ریزی داشت، ادامه‌داد:با تعاملاتی که با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح انجام گرفت، از ظرفیت پهپادها در حوزه‌های نقشه‌برداری استفاده شد.
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در راستای هم افزایی تعاملات فی مابین سازمان نقشه‌برداری کشور و سازمان فضایی ایران؛ افزود: از تصاویر ماهواره خیام در راستای ماموریت‌های سازمان نقشه‌برداری بهره‌برداری می کنیم.
جاویدانه با بیان اینکه در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی امروز کشور به مرحله خودکفایی و توانمندی رسیده است، تاکید کرد: تعهدات بین المللی و تقاضا برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، نشان از توانمندی کشورمان دارد.
گفتنی است بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی “ایران ژوماتیک ۱۴۰۳” تا ۱۲ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و میزبان علاقمنمدان، متخصصان و صاحب نظران حوزه نقشه‌برداری است.

http://tejaratava.ir/?p=127278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.