• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران:

مشارکت ایمپاسکو در سه پروژه زیرساختی معادن خراسان جنوبی

  • کد خبر : 99981
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
مشارکت ایمپاسکو در سه پروژه زیرساختی معادن خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از مشارکت ایمپاسکو در سه پروژه زیرساختی استان با طرح ایجاد زیربناهای ایمیدرو خبر داد و گفت: در دو پروژه برق رسانی ۱۳۲ و ۴۰۰ کیلوولت شاهکوه و نهبندان که هدف آن برق‌رسانی به معادن سنگ‌های تزیینی شاهکوه و معدن طلای هیرد است و همچنین پروژه آب رسانی به منطقه طلادار هیرد مشارکت داشته‌ایم.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه پروژه ۱۳۲ کیلوولت تا پایان سال و پروژه ۴۰۰ کیلوولت در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: با بهره‌برداری از این دو پروژه برق رسانی که در مشارکت با شرکت توانیر استان خراسان جنوبی و طرح زیربناهای ایمیدرو در حال انجام است، معادن سنگ تزیینی استان که به دلیل نبود برق غیرفعال شده‌اند در راستای طرح احیای معادن کوچک مقیاس به چرخه تولید بازخواهند گشت.

کریم‌نژاد درباره پروژه آب رسانی به منطقه طلادار هیرد که ایمپاسکو در اجرای آن مشارکت داشته است، عنوان کرد: تاکنون فاز اول پروژه آب رسانی به منطقه طلادار هیرد اجرایی شده و تا پایان آذر ماه به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی درباره نتیجه بلندمدت سرمایه‌گذاری‌ها در استان خراسان جنوبی تاکید کرد: پروژه برق رسانی باعث فعال سازی معادن سنگ تزیینی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری استان و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال پایدار در استان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین از افزایش قابل توجه اشتغال در نتیجه راه‌اندازی پروژه‌های ایمپاسکو در استان خراسان جنوبی و شکل‌گیری مهاجرت معکوس به واسطه اشتغال پایدار خبر داد.

وی گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با هدف توسعه فعالیت‌های معدنی در استان‌های کمتر توسعه یافته کشور، اقدام به اکتشافات معادن کرد که حاصل آن ۶ پروانه بهره‌برداری با معادن فعال و دریافت ۸ پروانه اکتشاف است.

کریم‌نژاد تصریح کرد: اکتشافات مرحله عمومی و تفضیلی در این محدوده‌ها آغاز شده و در صورت وجود ذخایر قابل قبول به معادن استان خراسان جنوبی افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه اصلی شرکت در استان خراسان جنوبی بهره‌گیری از توان حداکثری بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های اکتشافی و معدنی است که قطعا با ارائه محدوده‌های هدف جدید در زمینه‌های مختلف به خصوص طلا، مس، روی و آهن ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل ایمپاسکو در پایان به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در معادن استان اشاره کرد و توضیح داد: در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید، در حال حاضر بهره‌برداری از پنج معدن خراسان جنوبی به بخش خصوصی واگذار شده که در مجموع شرکت‌های آباد راهان، سبزیانی، ذوب آهن اصفهان و توسعه معادن غدیر بیش از ده هزار میلیارد ریال در پروژه‌های ایمپاسکو در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اشتغال‌زایی قابل توجهی در منطقه ایجاد خواهد شد.

https://tejaratava.ir/?p=99981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.