• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
معاون اجرایی رئیس جمهور مطرح کرد:

حمایت تمام قد دولت از اقدامات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری

  • کد خبر : 98182
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
حمایت تمام قد دولت از اقدامات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت تمام قد از اقدامات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند، گفت: بیان دستاوردهای دولت سیزدهم ساعت‌ها زمان می‌برد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از فرینا، محسن منصوری در مراسم رونمایی از ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت (وعده، وفا)» برگزار شد، افزود: امروز همه نقاط کشور به کارگاه بزرگ سازندگی در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی و… تبدیل شده و افق‌های بسیار روشنی را در پیش رو داریم. امروز در زمینه رشد اقتصادی کشور بالای ۴ درصد هستیم درحالیکه در دولت قبل طی ۵ سال این عدد نزدیک به صفر شد.

منصوری گفت: تورم ۶۰ درصد به ۴۷ درصد رسیده است که البته این هم عدد بالایی است که به هیچ وجه قابل قبول نیست. اما این‌که وضعیت کنترل شده و رو به نزول است یک توفیق است و امسال در برنامه‌ داریم تورم را بیشتر کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی به منظور اشتغالزایی جوانان افتتاح می‌شود، گفت: در هفته دولت فاز ۱۱ پارس‌جنوبی که بیش از ۲۰ سال توسط خارجی‌ها معطل مانده بود، تکمیل و افتتاح شد. همچنین ۱۰۰ هزار مسکن توسط رئیس‌جمهور تحویل متقاضیان شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که بیان کردن دستاوردهای دولت سیزدهم ساعت‌های زمان می‌برد، اضافه کرد: در دولت سیزدهم رشد نقدینگی از ۴۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

منصوری با اشاره به بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مسیرهای سرمایه‌گذاری را کوتاه کرده و کیف‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

وی با اشاره به تهیه ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز افزود: به‌عنوان مجموعه دولت تمام قد از این اقدام مناطق آزاد حمایت می‌کند، دستور رئیس‌جمهور است که باید موانع تولید برداشته شود.

نمایشگاه روایت خدمت (وعده،وفا) که در سالن‌های ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از چهارم شهریورماه دایر شده بود عصر امروز به کار خود پایان داد.

این نخستین بار است که دولت سیزدهم پس از فعالیت ۲ ساله خود مهمترین اقدامات و دستاورد‌های دولت مردمی را به نمایش گذاشته است.

https://tejaratava.ir/?p=98182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.