• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
پژوهشگر و مولف کتاب های تخصصی در شرکت ملی حفاری ایران:

محتوای کتب تالیف شده علمی تجربی و حاصل سال ها کار در میادین مختلف نفتی است

  • کد خبر : 91456
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
محتوای کتب تالیف شده علمی تجربی و حاصل سال ها کار در میادین مختلف نفتی است
پژوهشگر و مولف چندین کتاب تخصصی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: محتوای 9 عنوان کتب تالیف شد بر پایه اطلاعات و برداشت های علمی و تجربیات سال ها کار عملیاتی در میادین مختلف نفتی در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور است.

به گزارش تجارت آوا به نقل روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، احمد بهرامی عیسی آبادی که ۳۴ سال سابقه خدمت در صنعت نفت دارد و هم اکنون در مدیریت سیالات شرکت مشغول به کار است، در بیان انگیزه و علاقه مندی خود به جمع بندی و انتشار کتاب های فنی و تخصصی، توضیح داد: مطالب درج شده به طور کامل تلفیقی از محتوای علمی و تجربی و ترجمه و گرداوری است که در نتیجه آشنایی جامع و راهبری انواع سیالات و همچنین عملیات کنترل جامدات و مدیریت پسماند حفاری کسب نموده و به زبان ساده به منظور افزایش تجربیات کارکنان و تدریس در مراکز علمی و دانشگاهی به اشتراک گذاشته است.

وی افزود: نخستین کتاب تالیف شده با عنوان ” سیالات حفاری کاربردی” و آخرین کتاب ” هوف اشکفت ” است که در ارتباط با هرز روی سیالات حفاری می باشد و در زمان حاضر نیز دو کتاب مشترک ” مهندسی گل حفاری ” را زیر چاپ دارد و کتاب دیگری در زمینه سیال حفاری با دیدی تازه ، در قالب ۴۰۰ صفحه در مراحل پایانی نگارش می باشد.

بهرامی عیسی آبادی که کارشناس ارشد نفت با گرایش حفاری است، موفقیت خود را مرهون فرصت کار در شرکت ملی حفاری و کسب تجربیات در موقعیت های شغلی تکنسین، کارشناس و کارشناس ارشد سیالات حفاری چاه های نفت وگاز در خشکی و دریا، چاه های زمین گرمایی (ژئوترمال)، مسئولیت های سرپرست و رئیس کنترل پسماند در شرکت ملی حفاری می داند.

این همکار تلاشگر گفت: در سال ۱۳۹۳ به عنوان کارمند نمونه شرکت ملی حفاری در سطح شرکت ملی نفت ایران ، در سال ۱۳۹۹ به عنوان پژوهشگر برتر و برای مدت سه سال به عنوان پیشنهاد دهنده برتر نظام پیشنهادات شرکت ملی حفاری انتخاب و در کارنامه پژوهشی خود ساخت استاتیک میکسر در عملیات آب زدایی کنترل پسماند حفاری، افزایش وظایف سیال حفاری نحت عنوان وظایف ۱۵ گانه سیال در عملیات حفاری چاه های نفت و گاز و … را به ثبت رسانده است.

وی افزود: در گذشته جزوه ها و متون علمی در اختیار ، بسیار محدود و تنها به زبان انگلیسی بود، مطالعه این جزوات بواسطه محدودیت های زبان و نگارش آن ها بسیار مشکل به نظر می رسید و بر این اساس امیدوارم کتاب های منتشره که به زبان فارسی است بتواند بخشی از نیاز همکاران در سطوح مختلف به ویژه کارکنان دستگاه های حفاری را برآورده سازد.

بهرامی عیسی آبادی بر این باور است که برخی از فعالیت های ما مانند مستند سازی تجربیات می بایست به عنوان اثری ماندگار در صنعت باقی بماند تا بتوانیم به این پرسش پاسخ دهیم که که پس از سال ها اشتغال و فعالیت چه کار بزرگ و مهمی برای صنعت حفاری انجام داده اید.

https://tejaratava.ir/?p=91456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.