• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

مسکن را متقاضی‌محور می‌سازیم/جلوگیری از ساخت واحدهای مازاد

  • کد خبر : 35808
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
مسکن را متقاضی‌محور می‌سازیم/جلوگیری از ساخت واحدهای مازاد

اردبیل- وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار نیست مسکن مازاد در کشور بسازیم بلکه مسکن را متقاضی‌محور خواهیم ساخت.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: قبل از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تعدادی از وزرا برای کارهای اداری و بررسی وضعیت دستگاه‌های زیرمجموعه خود به استان‌ها سفر می‌کنند که ما نیز با ورود به استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا در حوزه حمل و نقل، راه و مسکن اشکالات، ایرادات و نواقصات کار را مورد رصد و پایش قرار دهیم.
وی به تصمیمات خوب برای کمک به توسعه زیرساخت‌ها در استان اشاره کرد و افزود: قبل از سفر مصوبات خوب و شایسته‌ای را هم در حوزه راه، هم تکمیل راه آهن و بخش مسکن برای استان اردبیل داشتیم که امیدواریم بعد از سفر شاهد عملیاتی شدن این مصوبات باشیم.
وزیر راه و شهرسازی اصلی‌ترین اقدام تحول‌آفرین دولت سیزدهم را در حوزه مسکن و تولید چهار میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: با ابلاغ طرح مجلس مبنی بر جهش تولید مسکن در مدت چهار سال سعی بر این است تا با در نظر گرفتن تمام جوانب امر مسکن ارزان قیمت و متناسب با شرایط ایرانیان احداث و تحویل آنها دهیم.
قاسمی تصریح کرد: در سال اول احداث دو میلیون واحد مسکونی آغاز می‌شود چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد احداث این واحدها دو سال به طول می‌انجامد و در این مدت باید کارهای زیربنایی و حمایتی را در بخش تولید مسکن انجام داد.
وی از افزایش وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و خاطر نشان کرد: دهک‌های پایین جامعه از این تسهیلات با نرخ سود پنج، هفت، ۹ و ۱۲ درصد استفاده خواهند کرد.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت مابه‌التفاوت این منابع بانکی را پرداخت می‌کند و در کنار آن قرار است پروانه ساخت و سایر زیرسازی‌ها و آماده‌سازی‌ها را ادارات راه و شهرسازی انجام داده و شرایط خوبی را برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم فراهم کنیم.
وی بیان کرد: متناسب با تجربه‌ای که در مسکن مهر داریم، تلاشمان بر این است تا مسکن را متقاضی‌محور بسازیم و به تناسب نیاز مردم در استان‌ها کارها به پیش برود.
قاسمی سهمیه استان را در گام اول ۴۰ هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: اگر رغبت و متقاضی بیشتر از این باشد بر تعداد این سهمیه افزوده می‌شود تا ما تأمین مسکن را برای گروه‌های واقعی نیازمند جامعه شاهد باشیم.
وزیر راه و شهرسازی به شرایط محدود دولت در بخش منابع درآمدی اشاره کرد و گفت: ما ناگزیریم از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خطوط ریلی و آزادراه‌ها استفاده کنیم و در مورد راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز آمادگی داریم با مشارکت ۱۵، ۲۰ یا ۳۰ ساله با بخش خصوصی احداث راه آهن اردبیل به پارس‌آباد را انجام دهیم.

https://tejaratava.ir/?p=35808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.