• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

لزوم ساماندهی و توافق با وزارت بهداشت در زمینه آموزش همگانی و پیشگیری

  • کد خبر : 32625
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
لزوم ساماندهی و توافق با وزارت بهداشت در زمینه آموزش همگانی و پیشگیری
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران توجه به مباحث فنی اعم از خرید راهبردی و به ویژه نظارت‌ها‌ی تخصصی در حوزه بیمه سلامت از برنامه‌های مهم این سازمان دانست و گفت: ساماندهی و توافق با وزارت بهداشت در زمینه آموزش همگانی و پیشگیری از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرنگار سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست مدیران شورای مناطق دهگانه کشوری با موضوع تحلیل هزینه‌های درمانی بیان کرد: با توجه به موضوعات متعدد کشور از جمله رشد قابل توجه تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی و پیک کرونا، امسال شاهد افزایش هزینه‌های سازمان بیمه سلامت ایران و در کل نظام سلامت بودیم. هزینه‌هایی که به دلیل شرایط بحرانی موجود و عدم شناخت نسبت به این ویروس به بیمه‌ها تحمیل شد به نحوی که برخی داروها و خدمات تحت پوشش قرار گرفت تا مردم در هزینه‌های درمانی با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: امیدواریم نیمه دوم سال با توجه به واکسیناسیون گسترده با مشکلات کمتری مواجه شویم تا در کنار تامین سلامت مردم بار هزینه ها نیز کاهش یابد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بر مدیریت هزینه توسط مدیران کل استان‌ها تاکید کرد و گفت: مباحث فنی اعم از خرید راهبردی و به ویژه نظارت‌ها‌ی تخصصی در حوزه بیمه سلامت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که به طور جدی به این سمت حرکت کنیم. 

وی بر پیش بینی و پیگیری اعتبارات ۱۴۰۱ به منظور تقویت بسته های خدمت نیز اشاره کرد و افزود: باید در کنار بیمه پایه بیمه تکمیلی و مضاعف قوی تری با به بکارگیری از توان حوزه های اجتماعی، بنیادهای دولتی و خیریه داشته باشیم تا در مجموع پرداخت از جیب مردم را کاهش دهیم.

ناصحی گفت: با اقدامات انجام شده در مجموعه سازمان چشم انداز خوبی در تامین منابع، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع پیش بینی می‌کنیم که در ادامه کار باید به امور فنی نیز توجه کنیم تا در نهایت بیمه را طوری برای مردم ارائه کنیم که رضایت داشته باشند و جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پایان بر ساماندهی و توافق با وزارت بهداشت در زمینه آموزش همگانی و پیشگیری تاکید کرد و گفت: لازم است که بیشترمنابع به جای درمان در این بخش‌ها هزینه شود تا اثرگذاری بیشتری بر جامعه داشته باشد.

https://tejaratava.ir/?p=32625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.