• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
در حضور وزیر نفت، میان علی عسکری و خجسته مهر صورت گرفت:

امضای تفاهم‌نامه یک‌میلیارددلاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای مطالعه توسعه میدان‌های گازی

  • کد خبر : 126926
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
امضای تفاهم‌نامه یک‌میلیارددلاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای مطالعه توسعه میدان‌های گازی
تفاهم‌نامه مطالعه توسعه دو میدان‌ گازی در استان خوزستان توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، میان مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مدیرعامل شرکت ملی نفت به امضا رسید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی کشور به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران عامل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد.
در این مراسم دکتر علی عسکری و دکتر خجسته مهر تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن، مطالعه توسعه میدان‌های گازی اهواز و مارون خامی توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با هدف‌گذاری افزایش ۹.۸ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز در روز و سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار انجام خواهد شد.
در مجموع با اجرای این طرح‌ها و توسعه ۱۶ میدان گازی کشور، حدود ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز ایران اضافه خواهد شد که می‌تواند در جبران ناترازی گاز در فصل سرد سال، تأمین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها و افزایش صادرات گاز ایران نقش مهمی ایفا کند.
با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای قراردادهای آنها، افزون بر افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی آن، پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.
در این طرح‌ها، برای نخستین‌بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک موردنیاز مجموعه‌های خود اقدام به مطالعه و توسعه بالادستی میادین گازی کشور می‌کنند که گامی مؤثر در راستای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

https://tejaratava.ir/?p=126926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.