• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
7
با اهدای لوح از سوی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا صورت گرفت

کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی آبفای استان تهران در حوزه آموزش همگانی

  • کد خبر : 129220
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی آبفای استان تهران در حوزه آموزش همگانی
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران رتبه برتر شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور را در بخش فعالیت‌ها و اقدام‌های مرتبط با آموزش همگانی کسب کرد.

در نشست مشترک مدیران روابط عمومی بخش آب و آبفای کشور که روز چهارشنبه همزمان با هفته‌ گرامی‌داشت روابط عمومی با حضور محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا برگزار شد، روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران به لحاظ انجام فعالیت‌های موثر و برجسته در حوزه آموزش همگانی به عنوان روابط عمومی برتر در بین شرکت‌های آب و فاضلاب معرفی و لوح تقدیر دریافت کرد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای دستیابی به این مهم و جلب مشارکت‌های مردمی در مصرف بهینه آب، از مهرماه سال ۱۴۰۲ برنامه‌های مختلفی را در حوزه آموزش همگانی برای مخاطبان در رده‌های مختلف تعریف و اجرا کرد و به پشتوانه حمایت‌های سایر نهادها و سازمان‌ها ازجمله آموزش و پرورش، استانداری، پلیس راهور و … در چارچوب مسئولیت اجتماعی آنان توانست به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابد.

راه‌اندازی گروه همیاران آب و اجرای پویش‌های آب بهتر است یا ثروت، همیار پلیس حامی آب، تهران شهر حساس به آب و بانوی آب از اقدام‌های مهم این شرکت در حوزه آموزش همگانی است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با همکاری اداره‌های آموزش و پرورش مناطق و شهرهای مختلف این استان فعالیت‌های گسترده‌ای را به منظور آموزش مفاهیم صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف آب در بین دانش‌آموزان مدارس مقاطع مختلف تحصیلی آغاز کرد و همیاران آب با حضور در این مدارس، هزاران دانش‌آموز دختر و پسر تهرانی را با این مفاهیم آشنا کردند.

پویش «آب بهتر است یا ثروت» ازجمله طرح‌ها و پویش‌های ابتکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران است که نه تنها با استقبال خوب دانش‌آموزان تهرانی مواجه شد بلکه توجه دانش‌آموزان سایر استان‌ها، والدین آنان و البته نهادها و سازمان‌های مختلف را به خود جلب کرد.

این پویش با هدف تبیین ارزش حیاتی آب به عنوان یک کالای بی‌جایگزین و ثروت بی‌بدیل در شرایط تنش آبی حاکم بر سرزمین، با مشارکت جامعه دانش‌آموزی برگزار شد.

راه‌اندازی پویش «تهران؛ شهر حساس به آب» به عنوان دیگر اقدام ابتکاری روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران گامی به سمت مدیریت علمی مدیریت آب شهری و اجتماعی‌کردن موضوع آب است. این پویش تلاش دارد با روشن‌کردن ابعاد گوناگون مبحث مدیریت مصرف به‌ویژه از منظر اجتماعی آن و ایجاد درک درست از شرایط موجود و بر پایه تغییر در نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان شهری، راهکارهای دست‌یافتنی و قابل‌اجرا به‌منظور مدیریت مصرف و کاهش آب مصرفی ارائه دهد.

پویش «بانوی آب» نیز به ابتکار روابط عمومی آبفای استان تهران و با همکاری استانداری تهران با هدف آموزش و جلب مشارکت بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار در مدیریت مصرف آب در بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

طرح «همیار پلیس، حامی آب» از دیگر اقدام‌های روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در راستای آموزش همگانی است که با مشارکت پلیس راهور در نوروز ۱۴۰۳ به اجرا درآمد و با اجرای این طرح، کودکانی که همراه با خانواده به سفرهای نوروزی می‌رفتند، در مبادی ورودی و خروجی استان تهران، لباس و کلاه منقش به آرم و شعار همیار پلیس و حامی آب به عنوان عیدی دریافت کردند.

این اقدام ابتکاری، بخشی از اجرای طرح بزرگ تهران، شهر حساس به آب بوده است که با استقبال سایر استان‌ها در سراسر کشور فراگیر شد.

مجموعه اقدام‌های آموزشی و فرهنگی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با این هدف انجام می‌شود که ضمن ایجاد حساسیت در بین شهروندان برای مصرف بهینه آب و مراقبت از این کالای حیاتی ارزشمند، همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی در زمینه ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کشور در شرایط خشکسالی را در راستای مسئولیت اجتماعی جلب کند.

https://tejaratava.ir/?p=129220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.