• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

مهندس رضا شریفی: کارگران! ژنرال‌های واقعی رهبری در میدان نبرد اقتصادی هستند

  • کد خبر : 126846
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
مهندس رضا شریفی: کارگران! ژنرال‌های واقعی رهبری در میدان نبرد اقتصادی هستند
مهندس رضا شریفی مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس با اشاره به ارزآوری بالای شرکت‌های فولادی در سال‌های اخیر، گفت: در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اقلید، هم‌زمان با روز جهانی کارگر مهندس رضا شریفی مدیرعامل این شرکت که هرروز و هر ساعت با کارگران مشغول به کار در پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید در ارتباط تنگاتنگی است، یادداشتی در این خصوص نگاشته که در آن آمده است:

متن این یادداشت به شرح زیر است:

روز جهانی کارگر نشان از ارزش این قشر مهم در اقتصاد تمام کشورها دارد؛ البته این نگاه ابزاری صرف در کشور و صنعت ما جایی ندارد. عمل کارگران در مذهب ما ارزش والایی دارد تا آنجا که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زنند. در اسلام عمل کارگران عبادت محسوب می‌شود و کسب روزی حلال به‌قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند کسی که در راه کسب روزی برای خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است.

در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات، نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند. تأکید رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی و جهش تولید نیز در راستای ثروتمند شدن کشور و متعاقب آن رفع مشکلات اقتصادی کارگران و بیکاری در جامعه است.

 تأکید رهبر انقلاب بر اینکه کارگر رکن جهش تولید است باید تلنگری بر کارفرمایان و سیاست‌گذاران کشور در این حوزه باشد. اینکه ایشان در دیدار پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با کارگران می‌فرمایند: «نقش کارگر یک نقش برجسته است؛ یعنی نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش انکارناکردنی و‌ غیرقابل‌انکار است» وظیفه دولت، مسئولین و کارفرمایان را سنگین‌تر می‌کند.

نقد و بررسی وظایف دولت، مسئولین و سیاست‌گذاران در قبال کارگران در این سیاهه نمی‌گنجد اما در مقام کارفرما در یک شرکت فولادی و تجربه‌ای که در این سال‌ها در موقعیت‌های مختلف شغلی در کنار کارگران زنجیره فولاد داشته‌ام، چند نکته را یادآور می‌شوم.

شرکت ملی گاز، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های فولادی بر اساس آمارهای گمرک ایران در سال ۱۴۰۲، به ترتیب ارزآورترین بنگاه‌های اقتصادی کشور بودند. جایگاه پنجم شرکت فولاد مبارکه، دهم ذوب‌آهن اصفهان و پانزدهم فولاد خوزستان در این لیست قابل‌توجه است. نکته اما اینجاست که شرکت‌های فولادی در شرایطی در این جایگاه قرار دارند که همواره با مشکلاتی ازجمله مشکل تأمین انرژی، تأمین مواد اولیه و همچنین سیاست‌های سخت‌گیرانه در کشوری مواجه شده‌اند که همه دنیا آن را با ثروت‌های نفتی و گازی‌اش می‌شناسند.

کارگران شرکت‌های فولادی که به خاطر شرایط سخت‌تر و توجهات کمتر نسبت به کارگران مشغول در شرکت‌های فوق‌الذکر، شباهت زیادی به نام کارخانه‌های خود پیداکرده‌اند، باید خیلی بیشتر موردتوجه کارفرمایان قرار بگیرند. این کارگران در شرایطی کاملاً متفاوت، جایگاهی یکسان با شرکت‌های حوزه پتروشیمی را رغم زده‌اند.

ازاین‌رو توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی باید در اولویت کارفرمایان باشد و میزان این توجه در حوزه فولاد باید از رتبه‌های بالاتری برخوردار گردد.

در پایان ضمن تشکر زبانی از همه کارگران عزیز، زحمت‌کش و صالح کشور از تمام کارگران حوزه زنجیره فولاد کمال قدردانی و تشکر را دارم و دستان زحمت‌کش آن‌ها را می‌بوسم.

https://tejaratava.ir/?p=126846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.