• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
مهندس عطارد گودرزی در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران خبر داد:

رسیدن به تولید ۱/۶ میلیون تن آهن اسفنجی با تکمیل فاز ۲ شرکت احیا استیل فولاد بافت

  • کد خبر : 113787
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
رسیدن به تولید ۱/۶ میلیون تن آهن اسفنجی با تکمیل فاز ۲ شرکت احیا استیل فولاد بافت
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در مورد ظرفیت تولیدی گفت: ظرفیت تولیدی در فاز یک ۸۰۰ هزار تن می‌باشد و فاز ۲ نیز همین مقدار خواهد بود که با تکمیل آن جمع کل به 1/6 میلیون تن آهن اسفنجی می‌رسد.

به گزارش تجارت آوا، مهندس عطارد گودرزی مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در غرفه این شرکت گفت: شرکت‌های فولادی نمی‌توانند ساکن باشند و حتما پروژه هایی را دارند، همانگونه که اطلاع دارید ما دو سهامدار دولتی هم داریم و طبیعتاً در چهارچوب سیاست‌های وزارت صمت حرکت می‌کنیم. در حال حاضر ما یک پروژه گندله‌سازی داریم و اگر ایمیدرو به عنوان متولی فولاد کشور مجوز برای ما صادر کند، احداث خواهد شد و حتی اگر آن هم نشود قطعاً پروژه‌های دیگری در این زنجیره در فولاد بافت وجود دارد که احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شرکت احیا استیل فولاد بافت ادامه داد: تکمیل زنجیره فولاد به عوامل زیادی بستگی دارد، طبیعتاً در یک جایی مثل شهر بافت که در منطقه کویری قرار داشته و کمبود آب دارد، رفتن به سمت واحدهای فولادسازی خیلی توجیه ندارد مگر اینکه راهکار دیگری باشد مثل اینکه بتوانیم آب را از خلیج فارس بیاوریم و آن هم بستگی به سیاست گذاری سهامداران شرکت دارد. امروز برای ما بحث واحدهایی که مصرف آب پایین دارند مثل واحد احیا و گندله‌سازی در دستور کار قرار گرفته که ما آن را تکمیل می‌کنیم.

وی در مورد اشتغال زایی نیز گفت: این شرکت به صورت مستقیم حدود ۶۰۰ نفر اشتغال زایی کرده است و واحدهای فولادی بصورت غیر مستقیم تا ۷ برابر این میزان می‌توانند اشتغال زایی داشته باشند. البته در راستای تاثیرگزاری این شرکت در منطقه به طور مثال باید بگویم قبل از بهره‌برداری فولاد بافت در این شهر کلاً ۵۸ دستگاه کامیون وجود داشت و امروز بیش از ۱۲۰۰ دستگاه کامیون در این شهر وجود دارد.

گودرزی در مورد مسائل زیست محیطی نیز گفت: ما اولین شرکتی هستیم که واحد تصفیه پساب صنعتی را در مجموعه به کار گرفتیم. که حتی این پروژه مورد بازدید رئیس سازمان محیط زیست وقت و همچنین آقای دکتر سلاجقه قرار گرفت. در واقع ما هر کاری که می‌توانستیم برای اینکه کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود را انجام داده‌ایم. حتی بسیار قبل تر از اینکه تکمیل واحد ۲ را داشته باشیم مجوز آن را اخذ کردیم و این تنها با اقدامات خوبی بود که برای فاز یک در مورد محیط زیست انجام داده بودیم.

وی در خصوص انرژی مورد نیاز گفت: بدلیل کمبود انرژی مورد نیاز شرکت سال قبل حدود ۱۵ درصد از تولید را از دست داده است. البته این طبیعی بود و برای همه شرکت‌های فولادی این مسئله اتفاق افتاده است. در مورد برق، با توجه با اینکه سهامدار عمده ما شرکت ماهان است تدابیری اندیشیده مثل نیروگاه خورشیدی شهر مجلسی که احداث شده است و البته در برنامه‌های خود اضافه کردن نیروگاه خورشیدی را در دستور کار داریم. یا در واحدهای نیروگاهی سهام خریداری کنیم و شریک شویم که مشکل برق را به این طریق حل کنیم.

اما در خصوص گاز هنوز راهکاری از سمت دولت ابلاغ نشده است و حتی شرکت‌های پیشرو و بزرگ فولادی هنوز اقدامی نکرده‌اند و طبیعی است که اگر آنها اقدامی کنند ما آن را رصد کرده و با توجه به شرایطی که در مجموعه گروه مالی گردشگری وجود دارد قطعاً ما هم جزو شرکت‌های پیشرو خواهیم بود و در خصوص حل این مشکل اقدام می‌کنیم.

وی در پایان در مورد ظرفیت تولیدی شرکت نیز گفت: ظرفیت تولیدی در فاز یک ۸۰۰ هزار تن می‌باشد و فاز ۲ نیز همین مقدار خواهد بود که با تکمیل آن جمع کل به ۱/۶ میلیون تن آهن اسفنجی می‌رسد.

https://tejaratava.ir/?p=113787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.