• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
تامین مالی جمعی نوعی دموکراسی فاینانس است

ضرورت افزایش رقم تامین مالی جمعی

  • کد خبر : 93999
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
ضرورت افزایش رقم تامین مالی جمعی
حذف فشار از سیستم بانکی وتامین نیاز نقدینگی شرکت‌ها در کوتاه‌مدت افزایش رقم تامین مالی جمعی را ضروری کرده است هم‌اکنون رقم تامین مالی ۲۵میلیارد تومان است درحالی‌که اگر این رقم به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد نیاز نقدینگی بنگاه‌ها راحت‌تر تامین می‌شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، مرتضی باقری، مدیر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان‌اینکه شرکت تامین سرمایه تمدن با برند آی بی کراد اقدام به تامین مالی جمعی کرده است، گفت: مجوز تامین مالی از طریق بستر آی کراد اوایل سال ۱۴۰۰ گرفته شد اما فعالیت جدی این شرکت در حوزه تامین مالی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

او‌با تاکید براینکه حدود ۶۵۰میلیارد تومان تامین مالی توسط این شرکت انجام شده است، افزود: تنها حدود ۲۰ درصد از این رقم توسط نهادهای حقوقی تامین مالی شده و سهم تمدن از تامین مالی جمعی کشور با ارقام ۱۲۰۰ میلیارد تومان  حدود ۶۰ درصد بوده است.

باقری با اشاره به اینکه تاکنون تامین مالی حدود ۳۷ شرکت به واسطه شرکت تامین سرمایه تمدن انجام شده است، بیان‌ کرد: بیشتر طرح‌ها در ارقام ۲۵ میلیارد تومان است درحالی که سکوها وتامین مالی‌های دیگر طرح‌های خرد ۵ تا ۱۰ میلیارد تومانی را برعهده دارند.

او با بیان‌اینکه زمان تامین مالی تمدن نسبت به پلت‌فرم‌های دیگر بواسطه شبکه فروش کوتاه است، اضافه کرد: سپید مطهر انتخاب، کاشی وسرامیک پارسیان سرام، گروه خودروسازی پارال و آزمایش از جمله شرکت‌هایی هستند که توسط این شرکت تامین مالی شده‌اند.

مرتضی باقری تامین مالی  جمعی هزارمیلیارد تومانی را از برنامه‌های آتی این شرکت ذکر کرد و توضیح داد: این شرکت ماهیانه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق تامین مالی جمعی منتشر می‌کند و تا پایان سال مالی  منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ از هزارمیلیارد تومان تامین مالی عبور خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه ماهیانه حدود ۱۸ میلیارد تومان سود به سرمایه گذاران پرداخت شده است، گفت :   به دلیل تضامین محکم بانکی وضمانت تعهد پرداخت و توثیق سهام شرکت‌های بورسی هیچ‌گونه نکولی نداشته است.

باقری با بیان اینکه تا پیش از این ابزاری برای تامین مالی شرکت‌های sme وسهامی خاص وجود نداشت واز ابزارهای غیر رسمی وبانکی استفاده می‌شد، افزود: با رونمایی از این ابزار، نقدینگی بعد از فرایند پایش از بستر بازار سرمایه به بخش واقعی اقتصاد تخصیص یافته است.

او با بیان‌اینکه این رویکرد در تامین مالی نوعی دموکراسی فاینانس است،گفت: تمام بخش‌های اقتصادی و آحاد مردم می‌توانند با مشارکت در این طرح از منافع سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.

باقری چشم‌انداز این رویکرد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر ضمانت آن محکم‌تر شود اقبال به استفاده از آن افزایش می‌یابد وبه رشد  و توسعه شرکت‌های sme کمک قابل توجهی می‌کند.

او کاهش زمان تامین مالی را از دیگر مزایای کرادفاندینگ‌ها برشمرد و تاکید کرد: حذف فشار از سیستم بانکی وتامین نیاز نقدینگی شرکت‌ها در کوتاه‌مدت نیز مزیت دیگر این رویکرد است.

باقری، افزایش رقم تامین مالی جمعی را مهم خواند وبه هفته نامه اطلاعات بورس گفت: هم‌اکنون رقم تامین مالی ۲۵میلیارد تومان است درحالی‌که اگر این رقم به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد نیاز نقدینگی بنگاه‌ها و smeها  راحت‌تر تامین می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=93999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.