• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیر عامل شرکت بیمه البرز

  • کد خبر : 91066
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیر عامل شرکت بیمه البرز
در این نشست که روز سه‌شنبه 6 تیرماه 1402 به میزبانی شرکت بیمه البرز و با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر موسی رضایی میرقائد مدیرعامل شرکت بیمه البرز، معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه و اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه البرز برگزار شد، رئیس پژوهشکده بیمه فعالیتهای انجام شده در شرکت بیمه البرز در ۴ ماهه ابتدایی سال 1402 و شاخص‌های ارائه شده در این خصوص را نشان دهنده فعالیت‌های موثر مجموعه بیمه البرز دانست و افزود؛ همکاری‌های متقابل میان پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه البرز و مطابق با تفاهم‌نامه‌ای که پیش‌تر میان دو مجموعه منعقد گردیده است در حال انجام است و پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی آموزشی و پژوهشی شرکت‌ها و صنعت بیمه، متناسب با نیازهای تحقیقاتی و آموزشی شرکت‌های بیمه در کنار آن‌ها خواهد بود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، دکتر عسگری با اشاره به نقش اثرگذار شرکت بیمه البرز در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه و انتخاب این شرکت به عنوان راهبر شرکت‌های بیمه ایرانی در حوزه اجرایی‌سازی تکافل در کشور سوریه تاکید کرد؛ با تصویب آیین‌نامه ۹۰ شورای عالی بیمه و واگذاری وظیفه آموزش صنعت بیمه کشور سوریه به پژوهشکده بیمه، مسئولیتهای پژوهشکده بیمه مضاعف گردیده است اما پژوهشکده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود خود در کنار شرکت بیمه البرز خواهد بود.
رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه به تشریح مهمترین برنامه‌های پژوهشکده پرداخت و خاطرنشان کرد؛ تکافل به عنوان یک محصول جدید به زودی وارد بازار بیمه کشور خواهد شد که مستلزم بررسی همه جوانب با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرو در این حوزه خواهد بود و با تعاملات صورت گرفته توسط پژوهشکده بیمه با کشورهای مالزی، بحرین، امارات متحده عربی، ترکیه و … در حوزه تکافل، بسترهای لازم برای تحقق این امر به صورت کامل فراهم گردیده است.
وی تصریح کرد؛ با توجه به اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر ارتباط صنعت بیمه ایران با ۹۰ کشور دنیا در سال ۱۳۸۵، اعمال تحریم علیه کشور ایران، ارتباطات و تعاملات بین‌المللی را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است که با از سر گیری این تعاملات توسط پژوهشکده بیمه و رویکرد مثبت این کشورها نسبت به صنعت بیمه ایران، می‌توان از تجربیات آن‌ها در ارتقای جایگاه صنعت به ویژه ورود به حوزه‌ پوشش‌های جدید بیمه به نحو مقتضی استفاده کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد، شرکت بیمه البرز با استفاده از امکانات بالقوه و ظرفیت‌های مناسبی که در اختیار دارد می‌تواند تجربیات کشورهای عربستان، بحرین و امارات متحده عربی که دارای رتبه اول تا سوم منطقه در حوزه تکافل هستند، برای راه اندازی شرکت تکافل به کار گیرد.
دکتر عسگری تاسیس شرکت تکافل را از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام پژوهشکده بیمه در سال ۱۴۰۲ دانست و اعلام کرد علاوه بر این حوزه، در حوزه‌هایی نظیر انجام طرح‌های پژوهشی و انتشار اسناد علمی مشترک نیز از دانش و ظرفیت‌های موجود در شرکت بیمه البرز استفاده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد موضوع اصلی همایش بیمه و توسعه سال ۱۴۰۱ هوشمند‌سازی و تکامل زیست بوم بیمه است که به طور همزمان موضوع تکافل، حکمرانی و فناوری‌های نوین بیمه را در خود جای داده است و از این طریق از تجارب سایر کشورها در حوزه‌هایی که صنعت بیمه ایران از صنعت بیمه دنیا فاصله دارد استفاده خواهد شد.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین آمادگی پژوهشکده بیمه را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزش تخصصی مدیران و کارکنان شرکت‌های بیمه مطابق با آیین نامه ۹۰ شورای عالی بیمه و به سفارش شرکت‌های بیمه اعلام کرد و افزود؛ علاوه بر اساتید و اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه، اساتید برجسته موسسات و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی نیز در راستای اجرایی‌سازی مفاد تفاهم‌نامه‌های خود با پژوهشکده بیمه، آمادگی کامل را برای تامین نیازهای آموزشی صنعت بیمه ایران خواهند داشت.
دکتر عسگری به موضوع واگذاری مسئولیت آموزش صنعت بیمه کشور سوریه به پژوهشکده بیمه و امکان برگزاری این دوره‌ها در کشور ثالث مطابق با تفاهم‌نامه‌های فیمابین اشاره کرد و افزود ،با توجه به امکانات خوبی که در کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه فراهم شده است، ارائه آموزش به فعالان صنعت بیمه سوریه در کشور ثالث فراهم می‌باشد که این موضوع مورد استقبال شرکت‌های بیمه سوریه به ویژه مدیرعامل شرکت بیمه العقیله سوریه نیز واقع شده است.
وی افزود دانشگاه مرمره ترکیه با ۱۵۰ سال قدمت، موسسه‌ای را تحت عنوان موسسه اقتصاد و مالی اسلامی تاسیس نموده است که از مهرماه سال ۱۴۰۲ دوره دکتری تکافل را برگزار خواهد کرد و از همکاری با پژوهشکده بیمه در این زمینه نیز استقبال خوبی به عمل آورده است. به این ترتیب یکی از برنامه‌های پژوهشکده بیمه و از زمینه‌های همکاری با شرکت بیمه البرز، برگزاری دوره‌های تخصصی با استفاده از امکانات دانشگاه مرمره ترکیه و دانشگاه دبی و سایر موسسات بین‌المللی دارای تفاهم‌نامه با پژوهشکده بیمه خواهد بود.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور ترکیه و برگزاری جلسه با مجمع شیعیان این کشور افزود؛ رئیس این مجمع، بازار تکافل ایران در کشور ترکیه را تضمین شده و محصولات این شرکت را مورد استقبال شیعیان ترکیه اعلام کرده است و امید است که شرکت بیمه البرز بتواند با حمایت پژوهشکده بیمه اولین شرکت تکافل ایرانی را در این کشور تاسیس نماید.
در ادامه این نشست دکتر موسی رضایی میرقائد مدیرعامل شرکت بیمه البرز ابراز امیدواری کرد که شرکت بیمه البرز بتواند با همکاری پژوهشکده بیمه در حوزه اجرایی صنعت، سیاست‌ها و چارچوب‌های همسو با توسعه صنعت بیمه را هم در بخش بیمه‌های مستقیم و هم بیمه‌های اتکایی و تکافل پیاده‌سازی نماید.
وی به سابقه همکاری شرکت بیمه البرز با پژوهشکده بیمه اشاره کرد و افزود؛ شرکت بیمه البرز در حوزه آموزش و دریافت مجوز تکافل، فعالیت‌های ارزشمندی را آغاز نموده و به نتایج خوبی نیز دست یافته است که با توجه به آغاز فعالیت شرکت بیمه البرز در بازار بیمه کشور سوریه به عنوان راهبر شرکت‌های بیمه ایرانی، انتظار می‌رود در این حوزه نیز نقش موثری در حوزه تکافل ایفا گردد.
دکتر رضایی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت بیمه البرز  اظهار داشت، ساختار فنی، سرمایه و شاخص‌های بیمه‌گری شرکت بیمه البرز فاصله معناداری با سایر شرکت‌های فعال در صنعت بیمه ایران دارد و در عملکرد سه ماهه سال گذشته فروش این شرکت ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که رشد نزدیک به ۱۳۰ درصدی و جذب پرتفوی با کیفیت معادل۳۹۰۰  ۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.
وی افزود؛ یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در ابتدای سال ۱۴۰۲ در شرکت بیمه البرز اتفاق افتاده است ارائه محصولی جدید در حوزه بیمه‌های زندگی تحت عنوان بیمه زندگی شوکا است که برای اولین بار و  با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بازار بیمه کشور عرضه می‌گردد و ذینفع این بیمه‌نامه در زمان بیمه‌نامه که ۵ ساله است می‌تواند به سود قابل توجهی دست پیدا کند که رقم آن به طور معناداری با سایر بیمه‌های زندگی موجود در صنعت بیمه کشور متفاوت است. همچنین برای اولین بار، بیمه‌نامه به عنوان ضمانت‌نامه در سیستم بانکی پذیرفته شده است و بینی می‌شود که شرکت بیمه البرز بتواند در سال جاری به یکی از شرکت‌های برتر در حوزه بیمه‌های زندگی کشور تبدیل شود.
دکتر رضایی یکی دیگر از اهداف مهم شرکت بیمه البرز را هوشمندسازی اعلام کرد و افزود؛ تکافل از موضوعاتی است که با جدیت و به صورت کاملا عملیاتی و اجرایی در شرکت بیمه البرز در حال پیگیری می‌باشد و با آن چه که تحت عنوان تکافل در سایر شرکت‌های بیمه اجرا می‌گردد بسیار متفاوت خواهد بود.
 وی افزود تلاش شرکت بیمه البرز در راستای تاسیس صندوق تکافل به صورت کاملا مستقل می‌باشد و در جلسه هیئت مدیره نیز مصوب گردیده که تاسیس صندوق و شرکت مستقل تکافل در دستور کار شرکت بیمه البرز قرار گیرد.
دکتر رضایی تصریح کرد شرکت تکافل که با همکاری صنعت بیمه ایران و صنعت بیمه سوریه در این کشور در حال تاسیس است، ۱۱ شعبه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ایجاد خواهد کرد که پایگاه‌های اصلی تکافل خواهند بود و شرکت بیمه البرز در صورت حمایت پژوهشکده و شورای عالی بیمه با الگویی کاملاً متفاوت در این زمینه عمل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت بیمه البرز همچنین آمادگی این شرکت را برای همکاری در همایش بیمه و توسعه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود، اساتید و کارشناسان شرکت بیمه البرز تجربیات و توانمندی‌های خود را در قالب آثار علمی در بخش مقالات همایش ارائه خواهند کرد.

http://tejaratava.ir/?p=91066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.