• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور؛

با عزم و اراده تحول به سازمان امور مالیاتی آمده ام

  • کد خبر : 82896
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
با عزم و اراده تحول به سازمان امور مالیاتی آمده ام

سید محمد هادی سبحانیان در آیین تودیع و معارفه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر تداوم روند تحولی نظام مالیاتی گفت: با عزم و اراده تحول به سازمان امور مالیاتی آمده ام.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مالیاتی ایران(اینتا)، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بحث تحول نظام مالیاتی مختص سازمان امور مالیاتی کشور نیست، گفت: برای تحول نظام مالیاتی باید همه حاکمیت عزم و اراده جدی داشته باشد، زمانی می توانیم با فرار مالیاتی مبارزه کنیم، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و سایر قوانین مالیاتی را اجرا کنیم که مجلس و دولت در کنار نظام مالیاتی ایستاده باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، نیروی انسانی متخصص و متعهد را مهمترین سرمایه نظام مالیاتی دانست و خواستار حمایت کامل دولت و مجلس برای بهبود معیشت و رفع مشکلات همکاران سازمان امور مالیاتی شد.

دکتر سبحانیان وصول عادلانه و حداکثری منابع و اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را دو هدف اصلی خود در دوره جدید سازمان امور مالیاتی دانست و اظهار داشت: برای تحقق این دو هدف کلان، برنامه هایی از جمله گسترش چتر مالیاتی، اجرای قوانین مالیاتی جدید، مبارزه با فرار مالیاتی و تداوم مسیر تحولی در دستور کار خواهد بود.

وی با یادآوری شعار سال، یکی از راه های کنترل تورم را تأمین درآمدهای دولت با درآمدهای پایدار مالیاتی دانست و تصریح کرد: زمانی می توانیم به رشد تولید و کنترل تورم امیدوار باشیم که نظام مالیاتی کشور اصلاح شده باشد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پایانه های فروشگاهی نظام مالیاتی سنتی را به نظامی هوشمند و مدرن تبدیل می‌کند گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ماموریت‏های اصلی این سازمان است که در دوره جدید با تمام ظرفیت دنبال خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از رویکردهای اصلی نظام مالیاتی در دور جدید را فرهنگ‌سازی مالیاتی و توسعه فعالیت ها در حوزه فرهنگ مالیاتی در کشور دانست و بیان داشت: برای تحقق این هدف، نیازمند تعامل گسترده با جامعه نخبگانی، اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی، کسبه و اصناف و بازاریان هستیم.

http://tejaratava.ir/?p=82896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.