• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

ادامه موج کاهش قیمت در بازار فولاد؛ ورق گرم فولاد ارزان شد

  • کد خبر : 45023
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
ادامه موج کاهش قیمت در بازار فولاد؛ ورق گرم فولاد ارزان شد
امروز در بورس کالا ورق گرم HR فولاد مبارکه اصفهان که به طور مستقیم قیمت ورق های مورد نیاز در صنعت خودرو و لوازم خانگی را تحت تاثیر قرار می دهد، نسبت معامله قبلی در دی ماه بیش از ۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که هر کیلو ورق گرم HR فولاد مبارکه اصفهان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۶ تومان معامله می شد اما با سیاست های وزارت صمت در راستای تنظیم بازار فولاد کشور و برقراری شفافیت در مبادلات کل زنجیره فولاد، امروز ۷٫۱ درصد از قیمت این محصول کاسته شد و با قیمت ۱۸ هزار و ۹۵۳ تومان معامله شد. از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم و اقدامات وزارت صمت به عنوان بازوی سیاست‌گذاری، شاهد کاهش قیمت انواع محصولات فولادی هستیم به طوریکه حتی در روزهای اوج گیری نرخ ارزهای خارجی و عبور نرخ دلار از ۳۰ هزار تومان، در بازار داخلی قیمت فولاد کاهش یافت.
این رویه پیش از این در حوزه بازار سیمان نیز مشاهده شده بود و کارشناسان اقدامات سید رضا فاطمی امین در راستای تعادل بخشی به بازارها را در رفع موانع تولید و همچنین ایجاد آرامش در قیمت های نهایی برای مصرف کنندگان اعلام می کنند.
وزیر صمت پیش از این در خصوص وضعیت بازار فولاد و سیمان اعلام کرده بود که طی ماه‌های اخیر قیمت میلگرد از بیش از ۱۸ هزار تومان به کمتر از ۱۴ هزار تومان و قیمت هر پاکت سیمان که به دلیل شایعات قطع گاز به ۲۶ هزار تومان رسیده بود، دوباره به همان ۲۵ هزار تومان بازگشته است. وضعیت مشابهی هم در بازار ورق‌های فولادی حاکم است.
همچنین فاطمی امین درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده روی کالاها را اقدام دیگر این وزارتخانه در راستای آرامش و کاهش قیمت کالاها عنوان کرده است به طوریکه به گفته وزیر صمت؛ در نظام توزیع ناهماهنگی و هزینه‌های زیادی بر مصرف‌کننده تحمیل می‌شود و کالاها با بیش از قیمتی که بر اساس ضوابط تعیین می‌شود به دست مصرف کننده می رسد، اما با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

http://tejaratava.ir/?p=45023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.