• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

ارائه مقاله با عنوان بررسی تأثیرپذیری بیمه‌های زندگی در مواجهه با پاندمی کووید ۱۹

  • کد خبر : 16169
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
ارائه مقاله با عنوان بررسی تأثیرپذیری بیمه‌های زندگی در مواجهه با پاندمی کووید ۱۹
نشست ارائه مقاله با عنوان « بررسی تأثیرپذیری بیمه‌های زندگی در مواجهه با پاندمی کووید۱۹» توسط دکتر میترا قنبرزاده عضو هیئت علمی و سرپرست گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص پژوهشکده بیمه، امروز 13 اسفندماه ساعت 13:00 از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری سیدصدیقه عظیمی دانشجوی دکتری آمار دانشگاه شهید بهشتی نگاشته شده است.

نشست ارائه مقاله با عنوان « بررسی تأثیرپذیری بیمه‌های زندگی در مواجهه با پاندمی کووید۱۹» توسط دکتر میترا قنبرزاده عضو هیئت علمی و سرپرست گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص پژوهشکده بیمه، امروز ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری سیدصدیقه عظیمی دانشجوی دکتری آمار دانشگاه شهید بهشتی نگاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ و گسترش آن در سال ۲۰۲۰، اقتصاد جهانی و به‌ویژه صنعت بیمه تأثیرپذیری چشم‌گیری از این پاندمی داشته‌اند. در این میان، بیمه‌های زندگی به دلیل مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری کووید ۱۹ و تغییرات اقتصادی پدید آمده، جزء رشته‌های پرتأثیر صنعت بیمه در بحران کنونی به شمار می‌رود. لذا، هدف از این تحقیق این است که ضمن ارائه و بررسی کانال‌های تأثیرگذاری بیماری کووید ۱۹ بر بیمه‌های زندگی و آماری از میزان تأثیرپذیری بیمه‌های زندگی در ایران و کشورهای منتخب و تحلیل و مقایسه وضعیت شرکت‌های بیمه در مواجهه با این پاندمی صورت گیرد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که در کشورهای مورد بررسی، حق‌بیمه تولیدی زندگی کاهش و بازخرید بیمه‌نامه‌های زندگی افزایش یافته است که ناشی از تغییرات اقتصادی ناشی از این پاندمی و افزایش مرگ‌ومیرهای بیماری کووید ۱۹ می‌باشد. همچنین، پیشنهادات سیاستی مناسب مانند توسعه محصولات بیمه زندگی متناسب با شرایط اقتصادی کشور و ارائه پوشش‌های تکمیلی هزینه‌های درمانی به بیمه‌های زندگی، افزایش دوره مهلت برای پرداخت حق‌بیمه‌های سررسید شده، استفاده از فرایند بیمه‌گری شتابان و اضافه نمودن سؤالاتی در خصوص ارزیابی وضعیت سلامت بیمه‌شده در ابتلا به ویروس کرونا در فرم پیشنهاد و فرم درخواست بیمه‌نامه زندگی در این مقاله مطرح گردیده است.

نشست ارائه این مقاله، امروز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=16169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.