• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

دولت برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر مشکل اعتباری ندارد

  • کد خبر : 13450
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
دولت برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر مشکل اعتباری ندارد

ساری – تجارت آوا- معاون وزیر راه و شهرسازی تامین ۳۰ درصد از هزینه‌های فراهم آوردن زیرساخت‌های مسکن مهر را بر عهده دولت دانست و تاکید کرد : دولت برای تامین اعتبارات مورد نیاز زیرساخت‌های مسکن مهر مشکل اعتباری ندارد.

به گزارش ایرنا ، احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر مازندران در ساری افزود : طبق آئین نامه اجرایی تامین ۳۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز خدمات زیر بنایی آب ، فاضلاب ، برق و تلفن را دولت باید پرداخت کند و این کار را هم به محض ارائه صورت وضعیت های مالی تامین می کند.

وی با تاکید بر این که حل مشکلات زیرساخت مسکن مهر باقی مانده نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی دخیل در این کار است ، گفت : حتی جاهایی که تامین اعتبار از سوی دولت کارساز نباشد ، این آمادگی در دولت وجود دارد تا بهترین زمین های دولتی را به پیمانکاران مسکن مهر واگذار کند.

مهرآبادی مشکلات زیرساختی مسکن مهر باقی مانده مازندران را با این روش قابل حل دانست و اظهار داشت : هیچگونه سهل انگاری از سوی دستگاه های خدمات رسان قابل قبول نیست و مدیران این دستگاه ها باید طبق برنامه زمان بندی مشکلات طرح های مسکن مهر نیمه تمام را حل و فصل کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد : تنها راه شتاب بخشی به اجرای پروژه های باقی مانده مسکن مهر ، همکاری و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی است چون نبود خدمات زیربنایی و ضروری مهم ترین موانع اجرایی این پروژه ها است که باید با هماهنگی بیشتر حل شود.
وی افزود : با توجه به سیاست ها و تاکید دولت تدبیر و امید در اجرای پروژه های مسکن مهر، همه مدیران و دستگاه های خدمات رسان باید برای رفع موانع و مشکلات این پروژه ها تلاش کنند .

مهرآبادی تاکید کرد : وقت ، تلاش و هزینه سنگینی از سوی دولت یازدهم و دوازدهم طی هشت سال اخیر در مسکن مهر صرف شده است و توقع داریم این زحمات با نیمه تمام ماندن تعداد اندکی از واحدهای مسکن مهر به هدر نرود.

وی افزود : تاکنون در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور تحویل مالکان شده است که از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و زیرساخت های موردنیازشان تامین شده است.

کمک ویژه دولت برای حل مشکل مسکن مهر میارکلای ساری 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این که برای حل مشکلات مسکن مهر میارکلا ساری به صورت ویژه کمک می شود ، گفت : مشکلی برای تامین اعتبار و یا واگذاری زمین مناسب برای جبران تامین اعتبار خدمات زیربنایی مسکن مهر در مازندران نداریم.

کلنگ اجرای پروژ ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن مهر میارکلای ساری سال ۸۷ طی قراردادی با ۱۶ پیمانکار به زمین زده شد و قرار بود خانه ها طی ۱۵ ماه تکمیل و تحویل متقاضیان شود ، ولی هیچ خانه ای در دولت نهم و دهم تحویل متقاضیان نشد و پروژه با مشکلات فراوان به دولت یازدهم و دوازدهم به ارث رسید.

طبق اعلام رسمی اداره کل راه و شهر سازی مازندران سهم اجرای مسکن مهر در این استان ۵۷ هزار و ۳۵۱ واحد بود که تا کنون ۵۳ هزار و ۹۳۷ واحد تحویل شده است و سه هزارو ۴۱۴ واحد برابر با ۶ درصد نیمه تمام مانده است که از پیشرفت فیزیکی  ۸۵ تا ۹۵درصد برخوردار است.

محوطه سازی ، ایجاد فاضلاب ، تامین برق ، و آب شرب یکهزارو ۷۲۴واحد در قالب ۵۵ بلوک از مشکلات مطرح شده مسکن مهر در استان مازندران است.

 بر اساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ، سهم این بنیاد در مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ، ۱۶هزارو ۵۰۰ واحد بوده است که تا کنون ۹۹.۵ درصد آن تحویل شد و تنها یک پروژه ۹۶ واحدی در شهر گلوگاه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که مقرر شد تا پایان فروردین سال آینده به بهره برداری برسد.

http://tejaratava.ir/?p=13450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.