• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ارائه مقاله با عنوان بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های باربری

  • کد خبر : 13236
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
ارائه مقاله با عنوان بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های باربری

نشست ارائه مقاله با عنوان «بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های باربری» توسط زهرا بردال مسئول میز مطالعه نظام‌های بیمه‌ای پژوهشکده بیمه، امروز ۱۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ و گسترش آن در سال ۲۰۲۰ تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد و تجارت جهانی داشته است. یکی از بخش‌های بازار مالی که به شدت تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته صنعت بیمه است. در بین انواع رشته‌های بیمه‌ای متأثر از این بحران، بیمه‌های باربری به دلیل اثرات قرنطینه جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا شدیداً تحت تأثیر قرار گرفته است. همین مساله ضرورت انجام پژوهشی در زمینه بررسی آثار کرونا بر بخش بیمه‌های باربری را تقویت می‌کند. در شرایط به وجود آمده کنونی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا که سبب محدودیت ترددها در دنیا شده، فرایند حمل‌ونقل به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است، با توجه به اهمیت بیمه‌های باربری در تجارت بین‌الملل و فرایند زنجیره تأمین، در این پژوهش تلاش شده تا با بررسی اثرات ناشی از شیوع این ویروس بر بیمه‌های باربری، ضمن بررسی تأثیر کرونا بر حجم فعالیت‌های بازار هدف این رشته شامل تجارت، حمل‌ونقل و بازار نفت اثرات این پاندمی بر شدت و تواتر ریسک‌های بیمه‌های باربری نیز مورد بررسی قرار گیرد. محدودیت فعالیت بنادر و فقدان نیروی کار متخصص، تغییر مسیر، کاهش توان مالی شرکت‌های حمل کالا، خسارت ناشی از ضد عفونی کردن، تجمیع بار در انبار بین راهی، محدودیت در فرایند بازدید اولیه و ارزیابی خسارت، اختلال در زنجیره تامین مواد مصرفی کشتی همگی اثراتی هستند که در اثر شیوع این ویروس، ریسک‌های تهدید کننده بیمه‌های باربری را تشدید کرده است. در بخش پایانی این مقاله اثراتی که شیوع این ویروس بر حق‌بیمه تولیدی، تعداد بیمه نامه صادره و خسارت پرداختی در بخش بیمه‌های باربری داشته است مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از بررسی‌ها حاکی از آن است که این پاندمی تأثیر منفی بر مقدار حق‌بیمه تولیدی و تعداد بیمه‌نامه صادره داشته اما در عین حال مقدار خسارت پرداختی در این دوران کاهش یافته است.
نشست ارائه این مقاله، امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وب‌سایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌گردد.

http://tejaratava.ir/?p=13236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.