• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته

  • کد خبر : 115761
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته
حامد بی‌آزار معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران گفت: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته تاریخ ۱۲ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که ۲۲۵ شرکت ایرانی و ۶۹ شرکت خارجی از ۴ کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چوب با حضور آقای حامد بی‌آزار معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران، آقای مغانلو دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب ایران، آقای یاوری رئیس انجمن کارفرمایی روکش‌های مصنوعی ام دی اف و نئوپان ایران، آقای خانی مدیرعامل شرکت چیستا، آقای بیدی مدیر اجرایی نمایشگاه چوب و خانم رزاق‌زاده مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه برگزار شد.

حامد بی‌آزار معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران در این نشست خبری گفت: بیست و یکمین نمایشگاه چوب از پنجشنبه ۱۲ تا ۱۵ بهمن به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود این نمایشگاه سومین نمایشگاه است که توسط شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی در سال جاری برگزار می‌گردد اولین آن نمایشگاه‌ چراغ‌های روشنایی و دومی نمایشگاه تلکام بود و نمایشگاه چوب سومین و آخرین نمایشگاه در سال جاریست که توسط خود شرکت سهامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به مشخصات این نمایشگاه پرداخت و گفت: بیست و یکمین نمایشگاه چوب به متراژ بیش از ۲۶۰۰۰ متر مربع است تعداد مشارکت کنندگان شرکت‌های ایرانی ۲۲۵ شرکت و شرکت‌های خارجی ۶۹ شرکت از ۴ کشور هستند در بخش خارجی که دو بخش دارد یکی غرفی که مستقیم از خارج حضور دارند و تعداد ۴۵ شرکت با متراژ بیش از ۸۵۰ متر مربع از کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین هستند. در بخش دیگر خارجی غرفی هستند که نمایندگی شرکت‌های خارجی در آن حضور دارند و تعداد آنها ۲۴ شرکت با متراژ بیش از ۶۰۰ متر مربع می‌باشد.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران ادامه داد: سالن‌های زیر بار رفته ۵ – ۱۰ – ۳۱ – ۳۵ – ۳۸ – ۳۸A – ۳۸B – ۴۰ – ۴۱ – ۴۴ می‌باشد. در بخش گروه‌های کالایی ماشین آلات تولید انواع مواد اولیه صنایع چوب و مبلمان، ماشین آلات تولید مبلمان و دکوراسیون چوب، یراق آلات پی‌وی‌سی مواد اولیه چوب و مبلمان، اوراق فشرده چوبی و کاغذی، ابزارآلات صنایع چوب و مبلمان، انواع دیوارپوش، کفپوش، قرنیز و پروفیل‌های ام دی اف، چسب و رنگ دکوراتیو مربوط به صنایع چوب حضور دارند.

بی‌آزار گفت: تقریبا سه سال است که شرکت سهامی مجری این نمایشگاه است که با کمک عزیزان روند صعودی داشته است که در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۹۰۰۰ متر مربع بوده و امسال بیش از ۲۴۰۰۰ متر مربع می‌باشد. همچنین رشد بخش بین‌المللی رو داریم که در سال ۱۴۰۱ متراژ غرف خارجی ۲۹۰ متر بوده و امسال به بیش از ۱۵۰۰ متر مربع با حضور ۷۰ شرکت خارجی می‌باشد و از طرفی رشد شرکت‌های داخلی را نیز داشته‌ایم. اقدامات خوبی نیز برای حضور هیئت‌های خارجی انجام شده که بیش از ۵ کشور را خواهیم داشت تقریباً تاکنون ۱۰ نفر از سه کشور ارمنستان، بوسنی و روسیه اعلان آمادگی کرده‌اند و ترکیه و پاکستان نیز در حال هماهنگی است. که با مذاکرات تجاری بی تو بی منتج به قراردادهای خوب و تفاهمنامه خوبی شود.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین امسال مراسم افتتاحیه نیز داریم که روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح در سالن کنفرانس ۱ با حضور مقامات حوزه مربوطه از وزارت صمت و روسای تشکل‌ها برگزار خواهد شد.

در ادامه نشست خبری آقای مغانلو دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران نیز گفت: شرکت‌های تولیدی ام دی اف، خرده چوب، شامل انواع ام دی اف، اچ دی اف و شرکت‌های تولید کننده کاغذ در کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. اوراق فشرده چوبی زنجیره صنعتی در دنیا را تشکیل می‌دهد که از تولید اوراق فشرده شروع می‌شود تا تولید مواد مصرفی انواع مبلمان اداری، خانگی و کاربردهای صنعت ساختمان که کاربردهای آن بسیار گسترده است.

مغانلو ادامه داد: طبق آمار جهانی در سال ۲۰۲۲ در جهان حدود ۱۲ میلیارد دلار ارزش تجارت اوراق فشرده چوبی بوده است که نشان می‌دهد این صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در بسیاری از کشورهای دنیا یکی از شاخص‌های توسعه، سرانه مصرف این محصول می‌باشد. در کشور ایران سال‌هاست که این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد و روند تولید آن در کشور رشد داشته است و علاوه بر رفع نیاز بازار داخلی بخشی از آن نیز به کشورهای هدف صادر می شود. در سال قبل بیش از ۸۰ میلیون دلار صادرات انواع اوراق فشرده چوبی را داشته‌ایم که البته نسبت به ارزش کل دنیا رقم بسیار کمی است ولی تلاش بر این است که با بهبود شرایط و افزایش تولید بتوانیم این رقم را بالاتر ببریم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران افزود: این نمایشگاه نقش بسیار مهمی در تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد و از این نظر برای صنایع تولیدی ما نقش بسیار با اهمیتی دارد. و تولیدکنندگان این صنعت در این نمایشگاه مشارکت فعالی خواهند داشت و امیدواریم با اجرای نمایشگاه بتوانیم به اهداف بهبود کسب و کار در این رابطه کمک کنیم.

در ادامه این نشست خبری آقای یاوری رئیس انجمن کارفرمایی روکش‌های مصنوعی ام دی اف و نئوپان ایران نیز گفت: نمایشگاه چوب در واقع به عنوان مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی در صنعت چوب و صنایع وابسته مطرح است که برای فعالین این صنعت این نمایشگاه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

یاوری ادامه داد: در سال‌های اخیر برگزاری این نمایشگاه به عهده خود شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران قرار گرفته که البته سال گذشته به ابتکار شرکت سهامی نمایشگاه، شورای سیاستگذاری برای برنامه‌ریزی در خصوص ابعاد مختلف اجرای این نمایشگاه شکل گرفت و از تشکل‌ها و ذینفعان این صنعت در شورای سیاست گذاری دعوت به عمل آمد. و ما نیز با توجه به دغدغه‌هایی که جز برگزاری با قوت نمایشگاه چوب نمی‌باشد، سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که نهایت تعامل و همکاری بین تشکل، اعضا، انجمن و مجری برگزاری اتفاق بیافتد. خروجی این تعامل و همدلی در سال گذشته این بود که به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سنوات قبل نمایشگاه بی‌سابقه اجرا شد و امیدواریم در سال جاری نیز اینگونه برگزار شود و بر اساس آمار نسبت به سال گذشته با افزایش حضور خوبی مواجه هستیم.

در ادامه این نشست خبری خانم رزاق‌زاده مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران نیز گفت: از اعضای شورای سیاست گذاری که در دو سال گذشته همراه و همفکر ما بودند تشکر می‌کنیم که ما را یاری کردند تا بتوانیم اتفاق خوبی از لحاظ کیفی و کمی در این نمایشگاه را رقم بزنیم.

رزاق‌زاده در خصوص گروه‌های کالایی حاضر در نمایشگاه گفت: سالن‌ها بر اساس نوع کالاها گروهبندی شده است. سالن ۵ و ۱۸ یراق آلات و مواد اولیه می‌باشند سالن ۴۱ و B ۳۸ ماشین آلات است، سالن A۳۸ پی‌وی‌سی، رنگ و چسب می‌باشد، در سالن‌های ۳۱- ۴۰- ۴۴ – ۳۸-  و ۳۵ چوب و مواد اولیه حضور خواهند داشت.

در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.

http://tejaratava.ir/?p=115761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.