• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

معافیت های مالیاتی هدفمند می شود

  • کد خبر : 108651
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
معافیت های مالیاتی هدفمند می شود
جلسه کارگروه مالیاتی مجمع کارآفرینان ایران با حضور اعضای کارگروه، نمایندگان پیشران‌های اقتصادی و همچنین شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی و جهانگیر رحیمی، مدیرکل دفترحسابداری، وصول و استرداد مالیاتی برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان در چند سال اخیر اقدامات گسترده‌ای را برای مبارزه با فرار مالیاتی انجام داده است اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی مکلف است ۷۵۰ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های دولتی را از محل اخذ مالیات‌های وصولی تامین کند.

وی تاکید کرد: تلاش می شود معافیت های مالیاتی هدفمند شود. ما به سمت قانون مجموع درآمد خانوار حرکت می کنیم. یعنی بحث عدالت مالیاتی مطرح می شود. اگر شخصی در مجموع یک خانواری درآمد دارد برای آن خانوار معافیت های مالیاتی براساس تعداد نفرات، آموزش، درمان و … اعمال می کنیم.
مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: اساس مالیات بر ارزش افزوده امانت داری است. قرار این بود که یک فرد و یا یک سازمان به عنوان امانت دار دولت بیاید و حق دولت را دریافت کند.

مستوفی به نقش قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در جلوگیری از فرار مالیاتی اشاره و بیان کرد: اجرای این سامانه از سال گذشته شفافیت کامل و خوبی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است و افراد حقوقی، شرکت‌های بورس و سامانه‌های فروشگاهی مکلف به صدور حساب‌های الکترونیکی از بستر این سامانه هستند.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در ادامه بیان کرد: سازمان امور مالیاتی سال گذشته ابراز ۱۰۸ هزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی را بدون اینکه رسیدگی کرده باشد را مورد پذیرش قرار داده است، یعنی اطلاعاتی که داشتند و با اطلاعاتی که در سامانه‌ها در اختیار داشتیم تطابق داده شد و بر همین اساس روند رسیدگی انجام شد که مجموعه شامل ۳۳ درصد از کل اظهارنامه‌های اشخاص حقوقی را شامل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تعیین نرخ مالیات بر درآمد حقوق همه ساله در قوانین بودجه تعیین شده و سازمان هم براساس مبالغ نهایی، محاسبه را انجام می‌دهد اظهار کرد: طبق تبصره ۱۶ لایحه پیشنهادی سازمان برنامه، سقف حقوق سالانه ۱۲۰ میلیون تومانی معاف از مالیاتی هر شخص از مجموع درآمد‌های ناشی از منبع حقوق توسط تمام کارفرمایان خواهد بود؛ بنابراین ماهانه ۱۰ میلیون تومان از مجموع درآمد‌هایی که بابت سرفصل حقوق درآمد، مشمول معافیت خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=108651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.