• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

اجرای سازوکار کارشناسی برای رسوب زدایی کالایی تا قیمت گذاری

  • کد خبر : 103405
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
اجرای سازوکار کارشناسی برای رسوب زدایی کالایی تا قیمت گذاری
سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بعد از بازدید معاون اول رئیس جمهور از بنادر و گمرکات هرمزگان سریع دست بکار شد و ضمن تشکیل کارگروه هایی برای برگزاری مزایده و قیمت گذاری کالاها زمینه پژوهش های علمی برای جلوگیری از روند رسوب کالا در گمرکات و بنادر را فراهم کرده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از روزنامه آرمان ملی، در پی گزارشاتی درباره دپو بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی دستورات ویژه ای صادر کرد. از این رو در راستای  سیاست دولت سیزدهم در تعیین تکلیف کالاهای متروکه رسوبی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی اقدامی جهادی، مدیران و کارشناسان خبره خود از ۱۳ اداره‌ کل خود را به استان هرمزگان فراخواند و طبق اعلام مدیرعامل این سازمان، کانتینرهای قبل از سال ۱۴۰۱ از بندر شهید رجایی خارج و همکاران در استان ها طی ماه‌های آینده آنها را با اخذ مجوز و ارزیابی که باید صورت بگیرد در مزایده‌هایی که عمدتاً فوق العاده است تعیین تکلیف کنند.

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مدت ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، ۳۰ برابر ۲۹ سال گذشته کالای رسوبی و متروکه را تعیین تکلیف کرده که بسیاری از آن‌ها مربوط به اوایل دهه ۸۰ است، از این رو با اقدامات صورت گرفته سازمان، رئیس دستگاه قضا در بازدید‌های میدانی عنوان  کرده بود انقلاب و تحول به معنای واقعی در اموال تملیکی صورت گرفته است.

اکنون وعده مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحقق یافته و علاوه بر دو مزایده ماهانه در مهرماه ۴ مزایده در حال برگزاری است و بر این اساس مزایده فوق العاده ۵۸۰ که مختص کالاهای استان هرمزگان است متقاضیان انواع کالاها اعم از لوازم خانگی و خودرو را از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ مهرماه جاری بازدید و پیشنهاد خود را ارئه کردند و پیشنهادات ۳۰ مهرماه رمزگشایی و نتایج به برندگان مزایده اعلام می‌شود.

همچنین در مزایده ۵۸۱ به صورت سراسری خودروهای سنگین، سواری و ماشین آلات راهسازی و معدن عرضه شده و مهلت بازدید و ارائه پیشنهاد این مزایده ۲۴ تا ۲۹ مهر ماه است همچنین سی و نهمین حراج خرده فروشی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از امروز سه شنبه ۲۵ مهرماه آغاز شده است.

به گفته عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در راستای اجرای دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تسریع تعیین تکلیف خودروهای سواری و ماشین آلات راهسازی متروکه، مجوزهای فروش هزار دستگاه خودرو سواری،‌ سنگین و ماشین آلات راهسازی در ۲ مزایده ۵۸۰ و ۵۸۱ اخذ شده و متقاضیان تا ۲۸ مهرماه می توانند بازدید و ارائه پیشنهاد کنند.

اقلامی که مدت زیادی در بنادر، اماکن یا انبارهای گمرکی دپو شده باشند، در زمره کالای رسوبی محسوب می شوند. سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در رابطه با یافتن علل رسوب کالا و چگونگی تعیین تکلیف کالاها، کار علمی و پژوهشی را در دستور کار قرار داده و از همه ظرفیت های ستادی و استانی بهره برده است. همچنین دولت تمهیدات افزایش سرعت عمل از طریق اتصال و به روز رسانی تبادل اطلاعات در مورد کالاهای وارداتی و اموال تملیکی به صورت زنجیره‌ای و هماهنگ میان دستگاه‌های ذیربط را مورد توجه قرار داده است

اقدامات در زمینه کالاهای متروکه نیازمند هماهنگی میان سازمان بنادر، گمرک، اموال تملیکی و شرکت انبارهای عمومی است، از این رو سازمان اموال تملیکی همکاری خود با گمرک گسترش داده تا در صورتی که گمرک ظرفیت و امکاناتی دارد این امکانات نیز در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار بگیرد و همچنین برای تسهیل خروج کالاها از وضعیت رسوبی توافقاتی شده بر این مبنا که بخشی کالاهای تملیکی در اماکن گمرک نگهداری شود و همکاری هایی نیز در واگذاری انبارها و در اختیار گذاشتن تجهیزات مازاد و ارتباط سامانه‌ای انجام شده است. این موضوعات منجر شده تا سازمان اموال تملیکی اقدامات موثرتری درباره چگونگی متروکه شدن و نحوه ارزش گذاری کالاها انجام دهد.

http://tejaratava.ir/?p=103405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.