• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

احیا و فعال سازی ۸۶ معدن بخش خصوصی طی پنج ماهه امسال

  • کد خبر : 145259
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
احیا و فعال سازی ۸۶ معدن بخش خصوصی طی پنج ماهه امسال
مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اعلام کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال، ۸۶ معدن کوچک مقیاس بخش خصوصی، احیا و فعال سازی شده یا توسعه یافت.

عباس جرجانی با بیان این مطلب گفت: طی این مدت برای ۸۳ معدن بسته سرمایه گذاری با حضور معاونان اداره های صمت استان ها تعریف و برای ۵ زنجیره ارزش، در حال تهیه طرح امکان سنجی هستیم که برگزاری مناقصه آن در حال انجام است .

وی افزود: در حال حاضر، پایش معادن احیا شده سال های قبل آغاز شده و تاکنون ۲ استان مورد بررسی قرار گرفته اند.

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: در صورت راه اندازی معادن غیرفعال، بیش از ۱۹۲ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: با همکاری ادارات کل صمت استان ها، در حال بررسی بخشی از معادن غیر فعال هستیم و با کمک مسئولان استانی، تلاش می کنیم معادن با قابلیت احیا شدن را به چرخه تولید برگردانیم.

طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک از سال ۹۶ طی تفاهمنامه ای که بین وزارت صمت، ایمیدرو و خانه معدن و شرکت های میدکو و گل گهر امضا شده، به اجرا در آمده است. پس از ابلاغ این سند، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (به نمایندگی از ایمیدرو) با همکاری سازمان های صمت استان ها، اجرای این طرح را برعهده گرفته است.

https://tejaratava.ir/?p=145259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰