• امروز : شنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۳
1
مدیرعامل ایمپاسکو در مراسم کلنگ زنی احداث تونل معدن گلندرود؛

ایمپاسکو به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کند

  • کد خبر : 141299
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
ایمپاسکو به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کند
مدیرعامل ایمپاسکو گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خود را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی می‌داند و معادن تابعه شرکت نیز به مرور زمان به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کنند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مراسم کلنگ زنی تونل جدید معدن زغال‌سنگ گلندرود عنوان کرد: به منظور حفاظت از محیط زیست و طبیعت بی نظیر ایران، تلاش ما بر این است تا با استفاده از فناوری‌های به روز و تکنولوژی‌های نوین معدن‌کاری از جمله بهره‌برداری با تجهیزات مکانیزه یا نیمه‌ مکانیزه با توجه به شرایط معدن، آسیبی به محیط زیست نرسانیم و در راستای تبدیل شدن به معدن سبز گام‌های جدی‌تر برداریم.

کریم‌نژاد با بیان اینکه نیاز صنایع معدنی کشور استخراج هر چه بیشتر زغال خام است، توضیح داد: با افتتاح این تونل یک میلیون تن ذخیره آماده بهره‌برداری و استخراج خواهد شد؛ صنایع معدنی ما نیاز به ۶ میلیون تن زغال خام دارد که ما نیز در راستای تامین این نیاز گام برمی‌داریم.

وی افزود: با مذاکرات انجام شده توسط بهره‌بردار این پروژه، تجهیزات لازم از خارج کشور وارد می‌شود و طی دو سال آینده این تونل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ایمپاسکو تاکید کرد:‌ با تجهیز و بهره‌برداری از فرصت‌های معدنی در گلندرود، زمینه اشتغال نیروهای بومی بیش از پیش در این منطقه فراهم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دستیابی به تولید تعیین شده در سند چشم‌انداز زغال‌سنگ باید کشف ذخایر جدید زغال و تجهیز و بهره‌برداری از معادن زغال در راستای کاهش واردات مورد توجه قرار گیرد.

میزان تولید بر اساس تعهد به ۴۰ هزار تن خواهد رسید

در ادامه این مراسم مصطفی ترابی مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود تاکید کرد: به منظور دستیابی به ذخایر بیشتر زغال‌سنگ و افزایش بهره‌برداری از معدن، اقدام به حفاری و احداث تونل جدید معدن کردیم.

وی افزود: حفاری و تجهیز تونل با توجه به طراحی‌های صورت گرفته بالغ بر ۶۰۰ متر شمالی – جنوبی و دستیابی به  اولین لایه زغالی و سپس ۵۰۰ متر به صورت عمود بر لایه‌ها برای تکمیل سایر حفاری‌ها خواهد بود که این میزان حفاری حدودا دو سال به طول خواهد انجامید.

ترابی توضیح داد: در حال حاضر ذخایر مجتمع در تونل‌های موجود، بالغ بر ۳۰۰ هزار تن است و احداث دهانه جدید منجر به دسترسی راحت‌تر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ماده معدنی خواهد شد.

وی در ادامه درباره میزان تولید سالانه معدن زغال‌سنگ گلندرود عنوان کرد: با توجه به قرارداد راهبری و تعهد سرمایه‌گذار، با احداث تونل و انجام حفاری‌ها و سپس تجهیز معدن تولید سالانه زغال به ۴۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود در پایان تصریح کرد: با توجه به قرار گیری معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی البرز مرکزی و پوشش جنگلی، با پیگیری‌های صورت گرفته بالغ بر دو سال و نیم طول کشید تا موفق به دریافت مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری شدیم و اکنون سعی ما این است تا با حفظ الزامات تعیین شده در حفظ حداکثری محیط زیست و تلاش برای تبدیل شدن به معدن سبز گام برداریم.

https://tejaratava.ir/?p=141299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰