• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

مجلس مخالف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو است

  • کد خبر : 96434
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
مجلس مخالف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم و این اقدام را نوعی تحمیل زیان به تولیدکننده، بدون جبران درخور انتظار زیان وی می‌دانیم.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو، صنعت خودروی کشور را غیرانحصاری توصیف و بر حذف قیمت گذاری دستوری تاکید کرد.
وی در واکنش به ادعای شورای رقابت مبنی بر انحصار تولید خودرو در کشور گفت: به هیچ وجه در حوزه تولید خودرو در کشور انحصاری وجود ندارد چرا که انحصار یعنی تک منبع بودن در تولید و این در حالی است که انواع خودروساز چه دولتی و چه خصوصی در کشور مشغول فعالیت هستند.
اکبری تالار پشتی ضمن اشاره به تاکیدات مکرر مجلس بر تفویض ارکان تولید کشور به شرکت‌های خصوصی و حضور پررنگ آنان در این بخش و پرهیز دولت از تصدی‌گری در صنعت کشور افزود: دولت نسبت به سوءرفتار افرادی که در راه تولید سنگ اندازی می‌کنند اقدامات لازم را انجام دهد.
وی ضمن تاکید بر استفاده از فکر، سرمایه، دانش و توان مالی بخش خصوصی در توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی، هنر خودروسازان و دولت را در این دانست که  با کاهش تصدی گری دولت و افزایش توان بخش خصوصی، هزینه های دولت را کاهش داده و کیفیت و کمیت در بخش تولید، افزایش یابد و دولت نیز نقش حمایت، هدایت و نظارت را به نحو احسن ایفا کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودروهای نو و کارکرده بیان کرد: بنابر اعلام دولت مبنی بر نیاز به دست کم ۵۰۰ هزار خودرو برای تنظیم بازار تقاضا، ما برای وضع قانون اقدام کردیم و در این مساله خودروسازان داخلی عدم مخالفت خود را با هرگونه واردات به‌منظور رقابتی کردن صنعت تولید خودروی کشور اعلام کردند.

https://tejaratava.ir/?p=96434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.