• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
در نخستین برنامه آموزشی حاکمیت شرکتی مطرح شد؛

حفظ حقوق سهامداران؛ هدف دستورالعمل حاکمیت شرکتی

  • کد خبر : 93972
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
حفظ حقوق سهامداران؛ هدف دستورالعمل حاکمیت شرکتی
رضا عیوضلو عضو هیئت مدیره سازمان بورس گفت: دستورالعمل حاکمیت شرکتی بر اساس حفظ حق سرمایه‌گذاران بنا شده است، شرکت‌ها می‌بایست مقرارات را رعایت کنند و مدیران این مسائل را با اعضای هیئت مدیره خود در میان بگذارند.

رضا عیوضلو عضو هیئت مدیره سازمان بورس در نخستین برنامه آموزشی حاکمیت شرکتی ناشران، اظهار کرد : شاید بتوان گفت بخشی از مشکلاتی که در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس داریم مربوط به عدم اجرای درست دستورالعمل حاکمیت شرکتی است ، دستور العمل حاکمیت شرکتی پاییز سال ۱۴۰۱ به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس رسید و به شرکت‌ها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل حاکمیت شرکتی در اصل به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و بازار شفاف و منصفانه به تصویب رسید.

عیوض‌لو اضافه کرد: حق سرمایه‌گذار این است که به طور کامل از اطلاعات با اهمیت و تاثیر گذار بر وضعیت شرکت‌ها اگاه باشد، مدیران شرکت‌ها می‌بایست با سهامداران صادق باشند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس گفت: برای حفظ حقوق سهامداران، باید وضعیت شرکت پیش‌بینی‌پذیر باشد؛ زیرا سرمایه‌گذار باید بتواند سود آینده شرکت را پیش‌بینی کند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس ادامه داد: اگر متغییرهای تأثیرگذار بر درآمد و بهای تمام شده شرکت‌ها قابل پیش‌بینی نباشد، سرمایه‌گذار نمی‌تواند وضعیت سهام و قیمت دارایی‌های خود را پیش‌بینی کند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین حقوق سرمایه‌گذاران این است که منافع آن‌ها بر گروه دیگر ترجیح داده نشود و عدالت برقرار شود.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس تاکید کرد: دستور العمل حاکمیت شرکتی بر اساس حفظ حق سرمایه‌گذاران بنا شده است ، شرکت‌ها می‌بایست مقرارات را رعایت کنند و مدیران این مسائل را با اعضای هیئت مدیره خود در میان بگذارند.

وی ادامه داد: صاحبان و مدیران صنایع باید به این نکته توجه کنند که رعایت اصول حاکمیت شرکتی تنها راه سرمایه‌گذاری پایدار و بقای آنها به عنوان یک ثروت بین نسلی است.

عیوضلو گفت: در دستورالعمل جدید که اصلاحاتی روی آن صورت گرفته فصل مفصلی برای پایداری در نظر گرفته شده است، باتوجه به اتفاقاتی که در قیمت‌گذاری حوزه انرژی صورت در حال شکل‌گیری است ، فصل مذکور بیش از پیش مورد اهمیت قرار می‌گیرد.

وی همچنین بیان کرد: شرکت‌ها می‌بایست به مسئله بهره‌وری توجه ویژه کنند، زیرا اکنون زمان پرداختن به تکنولوژی‌هایی است که می‌توانند به واسطه آن در بحث سرمایه صرفه جویی کنند.

https://tejaratava.ir/?p=93972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.