• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل آبفای استان تهران:

پایداری و تاب‌آوری آبی شهر تهران افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 93080
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
پایداری و تاب‌آوری آبی شهر تهران افزایش می‌یابد
مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین افتتاح بخشی از طرح جامع آب‌رسانی تهران گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب پایداری و تاب‌آوری بیشتر در پهنه غرب و جنوب غرب کلان‌شهر تهران خواهد شد.

بخشی از طرح جامع آب‌رسانی تهران (قمر بنی‌هاشم(ع)) شامل افتتاح شش باب مخزن ذخیره آب شرب با حجم کلی ۱۴۰هزار مترمکعب و بیش از ۵۵ کیلومتر خط انتقال آب با اعتباری معادل ۲۰ هزار و ۳۰میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

🔹️محسن اردکانی در تشریح مخازن افتتاح‌شده گفت: این مخازن شامل مخزن ۳۰هزار مترمکعبی ارتش، مخزن ۱۵هزار مترمکعبی شماره ۲ شهید باقری، مخزن ۱۵هزار مترمکعبی شهید عباسپور، توسعه مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی ۱۱۸۳ غرب، توسعه مخزن ۲۰هزار مترمکعبی شماره ۸ کوی نصر و توسعه مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی شماره ۱۳ صادقیه است که از تصفیه‌خانه‌های شماره ۲ و ۶ آب تهران تغذیه می‌شوند.

🔹️به گفته اردکانی طول خطوط انتقال آب در استان تهران سه میلیون و ۸۱۹ کیلومتر، طول شبکه توزیع ۱۸هزار و ۶۶۸ کیلومتر و حجم مخازن در مدار بهره‌برداری سه میلیون و ۷۶۲ مترمکعب مخازن است و هشت واحد تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۳۵ مترمکعب بر ثانیه در حال بهره‌برداری است.

🔹️مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه طول شبکه و خط انتقال آب تهران ۲۴۰ کیلومتر است که ۱۷۰ کیلومتر آن شامل طرح جامع آبرسانی تهران است، گفت:  تاکنون ۱۰۸ کیلومتر از خطوط انتقال تهران اجرا شده است و امروز نیز ۵۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و به این ترتیب جابجایی آب بین تصفیه‌خانه‌ها و مخازن شهر تهران به ویژه در مواقع بحرانی که یکی از سامانه‌های آبی از دسترسی خارج شود امکان انتقال آب از سامانه‌ای به سامانه دیگر را به راحتی میسر می‌کند.

🔹️به گفته اردکانی افزایش میزان ضریب تاب‌آوری و پایداری تاسیسات آب شهر تهران در چارچوب تامین اهداف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مواقع بحرانی، افزایش حجم مخازن ذخیره آب تهران، امکان جابجایی آب بین سامانه‌های تامین آب تهران و همچنین مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از طریق انتقال آب به روش ثقلی از عمده‌ترین اثرات بهره‌برداری از این پروژه‌ها بوده است.

https://tejaratava.ir/?p=93080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.