• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
در بیست و هفتمین همایش بزرگ روز ملی صنعت و معدن انجام گرفت؛

تقدیر از آلومینای ایران به عنوان واحد نمونه ملی در حوزه‌های صنعتی ومعدنی

  • کد خبر : 91664
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
تقدیر از آلومینای ایران به عنوان واحد نمونه ملی در حوزه‌های صنعتی ومعدنی
در آیین روز ملی صنعت و معدن که با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، عباس علی آبادی وزیر صمت و جمعی از صنعتگران برتر کشور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد از شرکت آلومینای ایران به عنوان واحد نمونه ملی در حوزه صنعتی و ملی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم مهندس عبدالله شه بخش، مدیر عامل شرکت آلومینای ایران به نمایندگی از واحدهای معدنی به سخنرانی پرداخت.
مدیر عامل شرکت آلومینای ایران در این مراسم ضمن اشاره به منابع غنی معدنی کشور اعم از گاز و مایع و وسعت سرزمینی و دسترسی به آب های آزاد جهان، توضیحاتی در خصوص آمار انواع ماده های معدنی موجود در معادن ایران و ذخایر غنی کشور ارائه داد.
عبدالله شه بخش اظهار داشت: بسیاری از مدیران واحدهای معدنی معتقدند که بحث تأمین پایدار حامل های انرژی مهمترین چالش صنایع معدنی در حال حاضر است و وجود بحران کم آبی و مشکلات ناشی از قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان از یک سو و افزایش چند برابری قیمت حامل های انرژی از سوی دیگر، باعث کاهش تولید و همزمان افزایش قیمت تمام شده محصولات می شود که در صورت استمرار این وضعیت امکان غیراقتصادی شدن فعالیت برخی بنگاه های تولیدی و در نتیجه غیرمولد شدن سرمایه های کشور وجود دارد.
وی افزود: عدم وجود نگاه ملی به فعالیت های معدن کاری در برخی از مسئولان محلی بعضاً موجب اختلال در حمل مواد معدنی از یک استان به استان دیگر می شود و حتی در مواردی تعطیلی یک معدن باعث از بین رفتن اشتغال ایجاد شده برای نیروی بومی آن منطقه می گردد.
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران ادامه داد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش هایی برای کاهش مشکلات کلان بخش معدن صورت پذیرفته است که از جمله آن می توان به تفاهمنامه امضاء شده فی مابین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با راهبری سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای ایجاد ۱۵۰۰۰ مگاوات توان نیروگاهی جدید اشاره نمود.
وی افزود: همچنین در این دولت براساس هدایت های مؤثر وزارت صمت در سال ۱۴۰۱ مجموع استخراج معادن کشور در حدود ۶۴۴ میلیون تن بوده است که از این میزان ۲۱۵ میلیون تن مربوط به استخراج عناصر فلزی است که تمامی این اعداد نشان دهنده عزم راسخ فعالان این بخش برای توسعه ایران اسلامی است.
دکتر شه بخش در ادامه خطاب به دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان عنوان کرد: بخش معدن و صنایع با وجود همه چالش ها و مشکلات موجود می تواند در افزایش رشد اقتصادی ایران نقش بسزایی داشته باشد و این تنها با ایجاد هم افزایی با سایر بخش های اقتصادی و اصلاح مقررات بازدارنده موجود با همفکری بخش خصوصی دلسوز و توانمند کشور امکان پذیر خواهد شد.
در این همایش از ۵۸ واحد نمونه ملی در حوزه‌های صنعتی و معدنی، صنعتگران برتر، امیدآفرینان و کارآفرینان فعال از جمله شرکت آلومینای ایران ، توسط «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت و «مصطفی طاهری»، «عزت‌الله اکبری تالارپشتی»، «علی‌اکبر کریمی»،«شهباز حسن پور» اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

شرکت آلومینای ایران با در اختیار داشتن بزرگترین معادن بوکسیت کشور به عنوان تنها تولید کننده چهار محصول آلومینای متال گرید، آلفا آلومینا، هیدروکسید آلومینیوم و شمش آلومینیوم، نقش بی بدیلی در صنعت آلومینیوم کشور دارد.
کارخانه تولید آلومینا از بوکسیت جاجرم، اولین کارخانه تولید آلومینا در ایران و خاورمیانه است و از نظر تکنولوژی تولید، مشابه آن در ایران وجود ندارد.این شرکت در شهرستان جاجرم در ۱۷۵ کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.آ

https://tejaratava.ir/?p=91664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.