• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
در نشست مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با مدیران ارشد شرکت ملی حفاری ایران

مباحث مرتبط با صنعت حفاری در نظام جامع تعالی و توسعه مدیریت در صنعت نفت واکاوی شد

  • کد خبر : 90991
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مباحث مرتبط با صنعت حفاری در نظام جامع تعالی و توسعه مدیریت در صنعت نفت واکاوی شد
در نشست مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت ملی حفاری ایران مباحث مرتبط با صنعت حفاری در نظام جامع تعالي و توسعه مديريت در صنعت نفت واکاوی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در این نشست که قائم مقام مدیر عامل، معاونان، مدیران و روسای بخش های ستادی شرکت حضور داشتند، دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل درباره جایگاه و نقش این شرکت در فرآیند اکتشاف و تولید در بیش از چهار دهه گذشته توضیح داد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران در بالادستی صنعت نفت، همسو با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بالادستی است.

وی افزود: این شرکت به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس و به عنوان اولین نهاد اقتصادی انقلاب اسلامی، کار خود را با شش دکل حفاری آغاز کرد و در شرایطی که قبل از انقلاب، حفاری در کشور یک صنعت ۱۰۰ درصد وابسته به خارج بود، در زمان حاضر با بالغ بر ۱۸ هزار نیروی انسانی ماهر و کارآمد، ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین و تجهیزات کامل خدمات فنی و مهندسی حفاری را در تملک دارد.

گلپایگانی با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت فعال در عرصه صنعت حفاری در منطقه، توان ارائه خدمات فنی، مهندسی، آموزشی و عملیاتی حفاری و خدمات یکپارچه تخصصی در هر نقطه از مناطق نفتخیز را دارا است و نقش اساسی در تحقق برنامه های صنعت نفت کشور ایفا می کند، از اهتمام ویژه وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، و حسن توجه مدیرعامل و مدیران حوزه حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در جهت رشد و توسعه این شرکت قدردانی به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، با بیان اینکه توسعه و بازسازی ناوگان، اصلاح ساختار و فرآیندها در دستور کار این شرکت است، اظهار کرد: کارکنان سختکوش این مجموعه بزرگ صنعتی همه توان و تلاش خود را به کار گرفته اند تا در راستای تحقق برنامه های صنعت نفت و افزایش تولید به نحو مطلوب عمل نمایند.

وی بررسی مدیریت نیروی انسانی تخصصی در بخش های عملیات حفاری و خدمات فنی ، پرورش نیروهای مستعد متخصص و متعهد برای تصدی سمت های مدیریتی و توجه مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به ساختار و شرایط شغلی کارکنان شاغل در حفاری را از انتظارات این مجموعه در راستای ارتقا و بالندگی این صنعت راهبردی عنوان کرد.

در این نشست دکتر محسن حقیقی مقدم مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اهمیت و نقش شرکت ملی حفاری به عنوان یک شرکت بالادستی و راهبردی در صنعت نفت که حدود ۷۰ درصد فعالیت حفاری در کشور را عهده دار است را خاطر نشان کرد و گفت: تاکید وزیر نفت، مدیرعامل و مدیران شرکت ملی نفت ایران بر رفع مشکلات، روز آمد سازی ناوگان و استفاده از ظرفیت ها و توان تخصصی و عملیاتی و رشد و توسعه این شرکت می باشد.

وی با اشاره به روند استقرار نظام جامع تعالی و توسعه مدیریت در صنعت نفت و سنجش بلوغ، تعالی و توسعه مدیریت در بخش های ستادی، شرکت‌ های اصلی، فرعی و تابع وزارت نفت، به کارگیری اندوخته ارزشمند تجارب و دانش مدیران صنعت نفت در جهت تعالی و توسعه مدیریت این صنعت را مورد تاکید قرار داد و نظام جامع توسعه مدیریت صنعت نفت را فرصتی بی‌ نظیر برای شایسته ‌سالاری عنوان کرد.

حقیقی‌ مقدم تشکیل باشگاه خبرگان صنعت نفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستور العمل تشکیل این باشگاه با هدف مشارکت خبرگان فنی تخصصی کشور در اجرا و پیاده‌سازی فرآیندهای دانش‌گرایی، شایسته‌ سالاری، توسعه و تعالی مدیریت در صنعت در روزهای اخیر از سوی مقام عالی وزارت نفت ابلاغ گردید.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت افزود: این رویکرد برای نخستین بار در سطح وزارت نفت اجرایی شده و از ظرفیت بالای خبرگان در فرآیندهای مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت استفاده می‌شود.

در این نشست عبدالرحمان نساج مدیر منابع انسانی شرکت ملی حفاری ایران نیز گزارشی از حوزه تحت مسئولیت خود ارائه و با اشاره به پراکندگی گستره فعالیت این شرکت در استان های مختلف کشور مشکلات و چالش های مدیران عملیاتی و پشتیبانی را در انجام وظایف تشریح و خواستار تغییر رویکرد مرکز ارزیابی مدیران با توجه به شرایط کار در موقعیت های دستگاه های حفاری شد.

https://tejaratava.ir/?p=90991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.