• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

چنارانی: تلاش می‌کنیم تعاملات بانکی منطقه‌ای در چارچوب قرض‌الحسنه ایجاد شود

  • کد خبر : 76523
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
چنارانی: تلاش می‌کنیم تعاملات بانکی منطقه‌ای در چارچوب قرض‌الحسنه ایجاد شود

دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت گفت: اعتقاد داریم با مدل‌سازی جدید بانک‌های قرض‌الحسنه را بزرگ، قوی و ریشه‌دار کرده تا بتوانیم تعاملات منطقه‌ای بانکی در زمینه قرض‌الحسنه داشته باشیم.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض‌الحسنه در نظام بین‌الملل به میزبانی این بانک برگزار شد.

در این نشست دکتر «حسن چنارانی» دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت گفت: اعتقاد داریم با مدل‌سازی جدید بانک‌های قرض‌الحسنه را بزرگ، قوی و ریشه‌دار کرده تا بتوانیم تعاملات منطقه‌ای بانکی در زمینه قرض‌الحسنه داشته باشیم. شاخص‌های عملکردی و ثبات در تصمیم‌گیری بانک‌های قرض‌الحسنه به شدت مهم بوده و این موضوع می‌تواند ابزار مهمی برای چانه‌زنی بانک‌ها برای تعاملات بین‌المللی باشد.

وی اظهار کرد: ۲ رویکرد در برنامه‌ریزی دولت می‌تواند وجود داشته باشد؛ نخست جمع‌آوری برنامه‌ها و انتخاب از بین آن‌ها و مورد دوم برنامه‌نویسی توسط خبرگان و نقد و اجرا به دست مجریان است.

چنارانی تشریح کرد: دولت سیزدهم روش دوم را اجرایی ساخت به نحوی که خبرگان برنامه را نوشته و مجریان آن را اجرا کنند، در همین راستا سند تحول در این زمینه نوشته شده و تمرکز ویژه‌ای بر اصلاح ساختاری بانک‌هاست.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در بانک‌های قرض‌الحسنه وجود دارد و قطعاً سیستم تصمیم‌سازی دولت بنا دارد بانک‌های قرض‌الحسنه را در سند تحول متفاوت از سایر بانک‌ها لحاظ کند؛ با این هدف که این بانک‌ها آن قدر بزرگ و قوی شوند که بتوانند در عرصه بین‌الملل ورود مؤثر داشته باشند.

دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت در همین رابطه ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دولت تمرکز بر بانکداری قرض‌الحسنه است که جایگاه بانک قرض‌الحسنه به صورت جداگانه بررسی می‌شود، دولت سعی کرد بار تسهیلات تکلیفی از نظام بانکداری قرض‌الحسنه برداشته شود تا بتوانند با سهولت بیشتری به مردم تسهیلات پرداخت کنند.

چنارانی یادآور شد: اجحاف است که در برشمردن مزیت‌های وام قرض‌الحسنه فقط به جنبه حذف کارمزد اشاره شود. قطعاً بانک‌های قرض‌الحسنه منشأ خدمات ارزشمند دیگری هستند و از این رو در قانون در حال تدوین بانک مرکزی تکالیف سنگینی برای کمک به بانکداری قرض‌الحسنه قرار دادیم.

https://tejaratava.ir/?p=76523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.