• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

عدم تخصیص به موقع بودجه و ابلاغ شاخص‌های غیر واقعی تشدید کننده‌ مشکلات پیمانکاران

  • کد خبر : 76171
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
عدم تخصیص به موقع بودجه و ابلاغ شاخص‌های غیر واقعی تشدید کننده‌ مشکلات پیمانکاران
بازرس کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران عدم تخصیص به موقع بودجه پروژه‌های عمرانی و ابلاغ شاخص‌های غیر واقعی تعدیل را دو عامل اصلی‌ تشدید مشکلات پیمانکاران نسبت به گذشته اعلام کرد‌.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرگزاری برنا؛ میثم صوفی نیارکی با تشریح مشکلات فراروی پیمانکاران طرح‌های عمرانی گفت: با گذشت حدود ۱۱ ماه از سال و علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بودجه پروژه‌های عمرانی به مقدار بسیار اندک تخصیص یافته و حجم بالای مطالبات و عدم پرداخت به موقع آنها باعث بروز مشکلات مالی بسیار زیاد برای پیمانکاران فعال در پروژه‌ها شده است.

وی افزود: عدم پرداخت به موقع مطالبات که در سال جاری پررنگ‌تر از سال‌های قبل شده‌ موجب کاهش انگیزه و اراده پیمانکاران برای فعالیت در پروژه‌های عمرانی شده و عدم مشارکت در مناقصات گواه این رویداد است‌.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی استان قزوین همچنین‌ ابلاغ شاخص‌های تعدیل غیرواقعی و غیر متناسب با تورم را از دیگر عوامل چالش‌برانگیز برای پیمانکاران خواند و افزود: این عامل موجب دلسردی و بی‌اعتمادی پیمانکاران شده و در صورت‌ ادامه این روند تبعات جبران ناپذیری در انتظار پروژه‌های عمرانی خواهد بود‌.

صوفی نیارکی با بیان اینکه پیمانکاران بازوان اجرایی دولت و پیش قراولان حوزه عمران و آبادانی کشور هستند، گفت: این طیف‌ همواره در ایجاد اشتغال و رونق تولید یار و یاور دولت‌ها بوده‌اند و با این‌حال بیشترین ضربه را از کسری بودجه متحمل شده‌‌ و خسارات ناشی از تحریم‌های ظالمانه را به دوش کشیده‌اند.

عضو کارگروه پیمان و ضوابط شورای فنی استان قزوین ابراز امیدواری کرد: در واپسین روزهای سالی که مزین به نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است با تخصیص اعتبارات ویژه و فوری جان تازه‌ای بر پیکره بی‌رمق این فعالان اقتصادی دمیده شود.

https://tejaratava.ir/?p=76171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.