• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
2

صدور ۱۳۵ پروانه اکتشاف و ۱۶ گواهی کشف برای محدوده‌های اکتشافی ایمیدرو و شرکت های تابعه

  • کد خبر : 47467
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
صدور ۱۳۵ پروانه اکتشاف و ۱۶ گواهی کشف برای محدوده‌های اکتشافی ایمیدرو و شرکت های تابعه

مدیر اکتشاف ایمیدرو اعلام کرد: تاکنون ۱۳۵ پروانه اکتشاف (به مساحت ۴۷۵۷ کیلومتر مربع) و ۱۶ گواهی کشف (به مساحت ۲۹۸۳ کیلومتر مربع) برای محدوده های اکتشافی این مجموعه صادر شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، احمد فتاحی مجلج با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو و شرکت های تابعه طی برنامه اکتشافی سال های ۹۲ تا ۱۴۰۰، ۸۱ پهنه به مساحت ۴۸۱ هزار و ۳۱۴ کیلومتر مربع را در اختیار داشته که پس از انجام عملیات اکتشافی فازهای شناسایی و پی جویی، ۷۰ پهنه (به مساحت ۴۲۵ هزار و ۹۳ کیلومتر مربع) را آزاد کرده است.
وی افزود: ایمیدرو و شرکت های تابعه در حال حاضر ۱۱ پهنه به مساحت ۵۶ هزار و ۲۲۱ کیلومتر مربع را در اختیار دارد که با مجموع مساحت زیرپهنه ها، محدوده های درخواستی، پروانه های اکتشافی و گواهی کشف، این رقم به ۹۱ هزار و ۶۷ کیلومترمربع می رسد.

درخواست ۶۶۹ پروانه اکتشاف
مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به آمار درخواست پروانه های اکتشاف این سازمان گفت: در حال حاضر، ۶۶۹ فقره درخواست ثبت و صدور پروانه اکتشاف به مساحت ۲۵ هزار و ۶۵۹ کیلومتر مربع از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها شده است.
وی ادامه داد: ایمیدرو و مجموعه‌های تابعه (ایمپاسکو، شرکت آلومینای ایران، طرح توانمند‌سازی اکتشاف و شرکت ملی صنایع مس ایران) طی ۹ ماهه امسال، حدود ۱۵۳ هزار متر حفاری اکتشافی با هزینه ۳ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال انجام داده است.

https://tejaratava.ir/?p=47467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.