• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

عرض اندام بیمه سرمد در کنار بزرگان انر‍ژی کشور

  • کد خبر : 41903
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
عرض اندام بیمه سرمد در کنار بزرگان انر‍ژی کشور
بانک، بیمه و بازار سرمایه تشکیل مثلثی می‌دهند که این مثلث در صورت هماهنگی با هم و عملکرد همگرایانه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات اقتصادی هر کشوری را حل کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اقتصادتهران، بانک‌ها به عنوان شریان اصلی اقتصاد، همسو با بازار سرمایه به عنوان قطب بزرگ اقتصادی و با کمک صنعت بیمه از منظر تضمین انجام سرمایه گذاری‌های مطمئن آنچنان قدرتی را به نمایش خواهند گذاشت که همانند سدی سترگ در مقابل هر تحریمی عمل می‌کند.

بیمه عامل اصلی در کاهش ریسک‌های سرمایه گذاری محسوب می‌شود و در واقع اگر که خسارتی اتفاق نیفتد، چه بسا بیمه معنای سرمایه‌گذاری پیدا می‌کند. بدین مفهوم که با کمک صنعت بیمه علاوه بر آن که می‌توان ریسک هر نوع سرمایه گذاری را به حداقل ممکن رساند بلکه ضلع سوم مثلث اقتصادی، به نوعی حامی هر نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

بیمه سرمد که دوران کوتاهی از عمرش می‌گذرد به خوبی با این مفهوم آشناست به گونه‌ای که به فعالان صنعت که با ریسک‌های مختلفی روبرو هستند، اطمینان می‌دهد تا با کمک سایر عوامل، خدمات منحصر به فردی ارائه دهد. بیمه سرمد که از زیر مجموعه‌های بانک صادرات ایران است مصمم است تا در مجموعه بانک صادرات ایران به ارائه خدمات با کیفتی برای فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی بپردازد تا به رونق اقتصادی کشور کمک کرده و چشم‌انداز روشنی را رقم بزند.

نمایشگاه اینوکس ۲۰۲۱ فرصتی بود تا در کنار معرفی پتروصاد، بیمه سرمد عرض اندام کرده و با ارائه خدمات و محصولات خود در راستای کاهش ریسک به نقش ارزنده خود افتخار کند.

اگرچه برخی به بیمه به عنوان عاملی که هزینه ایجاد می‌کند می نگرند، این در حالی است که در شرایط کنونی، نگاه‌ها به مقوله بیمه تغییر کرده و آن دیدگاه که بیمه به نوعی هزینه بر است از بین رفته و منسوخ شده است. نقش بیمه سرمد در کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری و پوشش ریسک، تا حدود زیادی توانسته نگاه سنتی گذشته در خصوص بیمه را مرتفع کرده و امید را در دل فعالان اقتصادی را زنده نگهدارد.

بیمه سرمد توانسته با رویکردی متفاوت نسبت به کسب‌و‌کارهای دیجیتال و فین‌تک‌ها مورد توجه بسیاری از فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی قرار بگیرد.

بدون شک نگاه مثبت فعالان بازار انرژی به صنعت بیمه و به ویژه بیمه سرمد را باید به فال نیک گرفت که قرار است در این میان، این شرکت توجه این بخش را به نحو احسن به خود جلب و جذب کند.

حضور بیمه سرمد در کنار بزرگان صنعت نفت و انرژی کشور را باید به فال نیک گرفت و به مدیران آن احسنت گفت که ورود به چنین فضایی را در سرلوحه فعالیت‌های کاری خویش قرار داده‌اند. مطمئنا حضور بیمه سرمد در راستای مدیریت و کاهش ریسک‌های سرمایه گذاری علاوه بر آن که به عنوان نقطه عطفی در صنعت نفت کشور به شمار می‌رود، می‌تواند آثار مثبت اقتصادی به همراه داشته باشد و به بهبود فضای کسب و کار کشور کمک شایانی نماید.

تغییر نگاه‌ها به سمت بیمه برای کاهش ریسک موجب می‌شود تا این صنعت با ورود به بخش‌های عظیم سرمایه‌گذاری علاوه بر آن که به پوشش ریسک‌های آن بخش می پردازد، بتواند نقش اثرگذار خود را در مقوله‌های بزرگ اقتصادی پررنگ تر کرده و در کنار دو ضلع دیگر به ایفای نقش ماندگار بپردازد کاری که بیمه سرمد در سوپرمارکت بانک صادرات به خوبی واقف به آن شده و مطمئنا در آینده‌ای نه چندان دور از سرمد بیشتر خواهیم شنید.

https://tejaratava.ir/?p=41903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.