• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

بخشی از ظرفیت بنادر خوزستان باید به صادرات اختصاص یابد

  • کد خبر : 35106
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
بخشی از ظرفیت بنادر خوزستان باید به صادرات اختصاص یابد

اهواز- استاندار خوزستان گفت: برای کاهش هزینه‌های تجاری، لازم است بخشی از ظرفیت‌های بنادر این استان به حوزه صادرات اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان پیش از ظهر امروز جمعه در نشست معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر بخش قابل‌توجهی‌ای از اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بنادر خوزستان با محوریت بندر امام با کندی همراه است.

استاندار خوزستان تأکید کرد: حوزه حمل‌ونقل در فعالیت‌های تجاری اهمیت ویژه‌ای که دارد که ازاین‌رو تسریع در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بنادر استان خوزستان ضروری است.

وی افزود: بخش مهمی از تمرکز بنادر در خوزستان روی واردات کالا بوده است و ضرورت دارد که استفاده از ظرفیت‌های بنادر در امر صادرات باید بیش‌ازپیش مور استفاده قرار گیرد.

خلیلیان با یادآوری اینکه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در کشور و استان خوزستان گران است، عنوان کرد: حمل‌ونقل ریلی و از طریق کشتی هزینه فعالیت‌های تجاری را کاهش خواهد داد.

وی به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: با این وجود کالاهای اساسی به‌واسطه حمل‌ونقل گران از طریق جاده با افزایش هزینه‌های بیشتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

استاندار خوزستان گفت: لازم است که در خصوص نحوه اختصاص نهاده‌های دامی که از طریق بنادر وارد کشور می‌شود نیز ساماندهی جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور صبح امروز جمعه با استقبال صادق خلیلیان استاندار خوزستان وارد اهواز شد.

بررسی صادرات و واردات از خوزستان، پیگیری دستورات سفر ریاست جمهوری به خوزستان، رسیدگی به مسائل زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا و حضور در جلسه قرارگاه بازسازی منازل زلزله‌زده اندیکا از جمله اهداف سفر محسن رضایی به استان خوزستان است.

https://tejaratava.ir/?p=35106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.