به گزارش تجارت آوا، رحیم چگنی مدیر عامل زاگرس پوش با اشاره به اینکه ۲۰۰ دست کت شلوار و ۴۰۰ پیراهن و … از سوی برند زاگرس پوش به تیم المپیکی های ایران اهدا شده است گفت: در حال حاضر پوشاک زاگرس حامی تیم ملی المپیک ایران است به همین دلیل به پرچمدار المپیک ایران ۱۰۰ میلیون تومان هدیه کرده که این ورزشکار بزرگ در یک اقدامی اخلاقی این مبلغ را به موسسه نیکوکاری بهنام دهش پور اهدا کرده است.
عضو انجمن صنعت پوشاک ایران و مدیرعامل زاگرس پوش در حاشیه برنامه کمک پرچمدار تیم المپیک ایران صمد نیکخواه بهرامی به موسسه خیریه دهش پور با اشاره به اینکه صنعت پوشاک ایران به برندسازی نیاز دارد، به همین دلیل المپیکی های ایران زاگرس پوش می شوند گفت: وقتی نوجوانان و جوانان به ورزشگاران المپیکی ایران نگاه می کنند که لباس های رسمی و زیبایی را پوشیده اند به طور قطع آنها را الگو قرار می دهند به همین دلیل در راستای برندسازی برای پوشاک زاگرس به عنوان یک برند ملی حمایت از ورزشکاران المپیک را اجرایی کردیم.
در حال حاضر هزینه تولید پوشاک در ایران بالا رفته از طرف دیگر رقبای ایران همچون ترکیه با نوسازی ماشین آلات و تامین ارزانتر مواد اولیه توانسته اند در بازار خاورمیانه نفوذ کنند، در شرایط کنونی تنها راه برندسازی است به همین دلی برای ترویج استفاده از برند داخلی، المپیکی های ایران تولید ملی به تن خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت زاگرس پوش در حاشیه برنامه کمک پرچمدار تیم المپیک ایران صمد نیکخواه بهرامی به موسسه خیریه دهش پور ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت پوشاک ایران با چالش های زیادی روبرو است، گفت: از یک سو هزینه بالای تامین مواد اولیه، هزینه تامین اجتماعی و … باعث شده قیمت تمام شده محصولات پوشاک ایران بالا برود، تا جایی که تولید با همین مواد اولیه در خارج از ایران بسیار ارزانتر تمام می شود و همین روند باعث شده حتی ایران نتواند با رقبای ترکیه ای خود در اربیل عراق هم رقابت کند، زیرا آنها به شدت روی برندسازی کار کرده اند و توانسته اند در بازار خاورمیانه نفوذ کنند.
رحیم چگنی با بیان اینکه استفاده از پوشاک ایرانی در المپیک کمک می کند که جوانان تحت تاثیر نفوذ چهره های المپیکی قرار بگیرند، افزود: در شرایط کنونی بازار پوشاک ایران بسیار خراب است، هرچند در سه ماهه اخیر نسبت به سال گذشته کمی تقاضا بهبود پیدا کرده است، اما با توجه به هزینه های بالایی که در کشور وجود دارد این میزان تقاضا کافی نیست و باید در کشور رونق ایجاد شود تا بار دیگر مردم برای خرید پوشاک هزینه کنند زیرا هم اکنون این کالا به اولویت چهارم و پنجم مردم تبدیل شده در حالی که قبلا در سبد کالایی مردم جزو اولویت سوم بود.
چگنی با تاکید بر اینکه هزینه بالای تامین مواد اولیه، هزینه تامین اجتماعی و … باعث شده قیمت تمام شده محصولات پوشاک ایران بالا برود، تصریح کرد: در شرایط کنونی تولید با همین مواد اولیه در خارج از ایران بسیار ارزانتر تمام می شود و همین روند باعث شده حتی ایران نتواند با رقبای ترکیه ای خود در اربیل عراق هم رقابت کند، زیرا آنها به شدت روی برندسازی کار کرده اند و توانسته اند در بازار خاورمیانه نفوذ کنند.
او با تاکید بر اینکه صنعت پوشاک به شدت اشتغالزا است، تصریح کرد: در شرایط کنونی واحدهای تولیدی با کاهش سرمایه در گردش مواجه هستند و از طرف دیگر نرخ سود تسهیلات طرح رونق ۱۶ درصد است و با توجه به اینکه اقتصاد کشور با رکود مواجه است این میزان سود بسیار بالاست و شرکت های تولیدی نمی توانند اقساط خود را به موقع پرداخت کنند، به همین دلیل برخی از مواقع با جریمه دیرکرد هم روبرو می شوند، از این رو دولت برای حمایت از تولید باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکننده ها قرار دهد.
مدیرعامل زاگرس پوش تصریح کرد: هدف ما مردمی کردن پوشاک فاخر ایرانی و به عبارت دیگر تولید پوشاک فاخر و قابل افتخار برای تمام مردم سرزمین ایران و تنگ کردن عرصه بر پوشاک خارجی در کشور بوده است و خوشبختانه طی سال های فعالیت خود با اتکاء به کیفیت محصولات و بازارسنجی مناسب، توانستیم به جایگاه مطلوبی در نظر مخاطب هدف خود برسیم.