• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
2
در دیدار مدیرعامل ایمپاسکو با استاندار همدان مطرح شد؛

ایمپاسکو به پتانسیل یابی ذخایر فلزی و غیرفلزی در همدان ادامه می‌دهد

  • کد خبر : 150050
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
ایمپاسکو به پتانسیل یابی ذخایر فلزی و غیرفلزی در همدان ادامه می‌دهد
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: یکی از برنامه‌های اساسی ایمپاسکو تا پایان سال و در سال‌های آینده افزایش اکتشافات در استان‌های مختلف کشور است که در همین راستا افزایش پتانسیل یابی استان همدان برای کشف ذخایر فلزی و غیرفلزی را ادامه خواهیم داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دیدار با حمید ملانوری استاندار همدان عنوان کرد:‌ انجام اکتشافات با توجه به ریسکی که در آن وجود دارد عمدتا بر عهده بخش‌های دولتی است و از این رو شرکت تهیه و تولید همواره افزایش اکتشافات را دنبال کرده و اخیرا به اکتشافات عمیق پرداخته‌ایم.

وی افزود: برای انجام اکتشافات عمیق درصدد ورود دستگاه‌های حفاری با توان بیش از ۲هزار متر توسط پیمانکاران داخلی در قالب حمایت‌های قراردادی هستیم.

کریم‌نژاد تصریح کرد: به زودی فعالیت‌های معدنی و اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان همدان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در بخش اکتشافات معدنی به پتانسیل یابی ادامه خواهیم داد و کل استان را در کوتاه مدت پایش و پتانسیل یابی خواهیم کرد.

باید مطالعات و اکتشافات را با تیم‌های تخصصی به انجام برسانیم

حمید ملانوری استاندار همدان نیز درباره این نشست عنوان کرد: در جلسه‌ای که با شرکت تهیه و تولید برگزار شد برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی و بهره‌برداری معدنی در استان همدان مذاکراتی انجام دادیم.

وی افزود: استان همدان همچون بسیاری از دیگر نقاط کشور به لحاظ ذخایر معدنی ظرفیت‌های بسیار خوب و بالایی دارد و منابع بزرگ استان در راستای ایجاد اشتغال، تولید ثروت و توسعه باید به کار گرفته شود. در حال حاضر هم تعدادی پروانه‌های معدنی صادر شده که بخشی از آن معادن فعال و تعدادی غیرفعال است.

استاندار همدان تاکید کرد: برای استفاده از این ذخایر بسیار بزرگ معدنی باید مطالعات و اکتشافات را با تیم‌های بسیار تخصصی معدنی به انجام برسانیم و میزان ذخایری که در استان داریم را با انجام اکتشافات افزایش و کانی‌های معدنی موجود در استان تنوع ببخشیم.

وی ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز به حضور سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت و اهلیت فنی داریم که پشتوانه مالی، امکاناتی و تجهیزاتی آنها هم کامل باشد.

ملانوری تصریح کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاران وابسته به دولت و بخشی هلدینگ‌های خصوصی هستند و تلاش داریم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیش از پیش در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی عنوان کرد: برای ما بهره‌برداری از معادن در کنار حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست همزمان با جلوگیری از خام فروشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استاندار همدان توضیح داد: به این مساله اصرار داریم که اگر منابع معدنی استان برداشت می‌شود باید در قالب یک زنجیره ارزش فرآوری شود و تا جایی که امکان دارد در قالب واحدهای صنعتی ماده معدنی را در داخل استان تبدیل به سایر فرآورده‌ها کنیم که اشتغال‌زایی، افزایش درآمد و توسعه استان را به خوبی رقم خواهد زد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم توان شرکت تهیه و تولید به اکتشافات هر چه بیشتر و بهره‌برداری از معادن در استان همدان کمک کند و با اعلام آمادگی این شرکت معادن غیرفعال در استان هم بیش از پیش فعال‌سازی شود.

https://tejaratava.ir/?p=150050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰