• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
1
معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو خبر داد:

ادامه روند واگذاری‌های ایمپاسکو به بخش خصوصی/ سنگ آهن بیشه و زغال‌سنگ کوه ورامی تحویل سرمایه‌گذار می‌شود

  • کد خبر : 145082
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
ادامه روند واگذاری‌های ایمپاسکو به بخش خصوصی/ سنگ آهن بیشه و زغال‌سنگ کوه ورامی تحویل سرمایه‌گذار می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از تحویل دو معدن سنگ آهن بیشه در استان خراسان جنوبی و زغال‌سنگ کوه ورامی در استان یزد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه و عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: دو معدن سنگ آهن بیشه و زغال‌سنگ کوه ورامی پس از برگزاری مزایده و مشخص شدن سرمایه‌گذار برگزیده در این فرایند به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

کریمی عنوان کرد: ظرفیت استخراج سالیانه معدن زغال‌سنگ کوه ورامی واقع در شهرستان اردکان استان یزد حداقل ۲۷۵ هزار تن برآورد شده است.

وی در رابطه با معدن سنگ آهن بیشه توضیح داد: انجام عملیات اکتشاف تکمیلی، طراحی، تجهیز، آماده سازی و سپس استخراج معدن و البته مراحل پس از آن فروش ماده معدنی به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو ادامه داد: ظرفیت استخراج سالیانه معدن سنگ آهن بیشه که در شهرستان خوسف استان خراسان جنوبی واقع شده حداقل به ۱۰۰ هزار تن کلوخه سنگ آهن می‌رسد.

کریمی در پایان تاکید کرد: این واگذاری‌ها بر مبنای بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید جذب و هدایت سرمایه‌های بخش خصوصی به سمت معدن و صنایع معدنی انجام می‌گیرد و تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

https://tejaratava.ir/?p=145082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰