• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

مشارکت شرکت مس، معاونت علمی ریاست جمهوری و مپنا برای ساخت دامپتراک ملی

  • کد خبر : 130964
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
مشارکت شرکت مس، معاونت علمی ریاست جمهوری و مپنا برای ساخت دامپتراک ملی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری به منظور ساخت دامپتراک ملی با ظرفیت بار ۱۳۶ تن، فی مابین شرکت مس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه مپنا و با کمک جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در نشست «بررسی امکان ساخت داخل دامپتراک» که با حضور نمایندگان ایمیدرو، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و برخی معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای پروژه ساخت دامپتراک ملی به عنوان یکی از ماشین آلات مورد نیاز در حوزه استخراج معدن، شرکت ملی صنایع مس ایران ۵۱ درصد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه مپنا نیز ۴۹ درصد مشارکت خواهند داشت.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در رابطه با ساخت دامپتراک ملی تصریح کرد: در این راستا، استفاده از معافیت و اعتبارات مالیاتی به منظور پیشبرد طرح در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: ساخت دامپتراک ملی در شرکت ملی مس در کنار تامین نیاز از طریق واردات، اقدامی راهبردی در جهت خودکفایی صنعتی، اشتغال‌آفرینی، صرفه‌جویی ارزی و توسعه‌ی دانش فنی در کشور محسوب می‌شود و مشارکت فعالانه‌ی تمامی ذینفعان، می‌تواند به تسریع در اجرای آن و دستیابی به اهداف مورد نظر کمک کند.

https://tejaratava.ir/?p=130964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.