• امروز : شنبه - ۲۶ خرداد - ۱۴۰۳
1
مدیرعامل شرکت راه ‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)

ریل ذوب آهن اصفهان ، توسعه حمل و نقل ایمن در تهران را موجب شد

  • کد خبر : 130389
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
ریل ذوب آهن اصفهان ، توسعه حمل و نقل ایمن در تهران را موجب شد
رضا محمدنژاد بیدخت مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته ضمن بازدید از انواع ریل تولیدی در این مجتمع عظیم صنعتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : ذوب آهن اصفهان از جمله بزرگترین و با سابقه ترین صنایع مادر کشور می باشد که با تولید محصول استراتژیک ریل خدمت مهمی به کشور نموده است.

 محمد نژاد با اشاره به اینکه پیش نیاز بهره برداری از مترو ، محصول ریل است ، افزود : در گذشته این محصول مهم به طور کامل از طریق واردات تامین می شد، خوشبختانه ذوب آهن اصفهان با توان و دانش کارکنان خود موفق به تولید انواع ریل در کشور شد و هم اکنون تمام ملزومات تولید این محصول توسط این مجتمع عظیم صنعتی بومی شده است .  
مدیرعامل متروی تهران اظهار داشت : این دستاورد مهم علاوه بر خودکفایی کشور ، باعث شد در زمینه قیمت محصول و مدت زمان تحویل شاهد کاهش چشمگیری باشیم .
 وی افزود : امروز خرسندیم که محصول مهم ریل را بسیار راحت با سفارش داخلی تامین می کنیم و در این زمینه با متخصصین کشور خودمان طرف هستیم.
محمد نژاد ، اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را از دیگر مزایا مهم تولید ریل در داخل کشور دانست و گفت: در شرایط تحریم مشکلات تامین ریل از خارج بسیار زیاد است و روند آن بسیار طولانی است چرا که با مشکل انتقال پول و سایر محدودیت ها نیز مواجه هستیم .
وی افزود : بر اساس گزارش مسئولین ذوب آهن اصفهان ، این مجتمع عظیم صنعتی ظرفیت خوبی برای افزایش تولید ریل دارد و تا کنون نیز نیاز داخل را تامین کرده است .
مدیرعامل متروی تهران گفت : تهران از تراکم ترافیکی بالایی برخودردار است و لذا توسعه مترو موجب افزایش حمل و نقل ایمنی می شود . در این زمینه کیفیت ریل مورد استفاده نیز مهم است که خوشبختانه ریل ذوب آهن اصفهان مطابق استانداردهای جهانی تولید می شود و این محصول هم اکنون مانند ریل های وارداتی در هنگام بهره برداری نیز نتایج خوبی حاصل کرده است.
محمد نژاد با اشاره به اینکه تولید ریل سخت به عنوان محصول جدید ذوب آهن اصفهان ،دستاورد مهم دیگری در این حوزه است ، گفت : بهره گیری از این ریل، نتایج بسیار مطلوب تری حاصل می کند و به توسعه مترو کمک شایانی خواهد کرد .  

https://tejaratava.ir/?p=130389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.