• امروز : یکشنبه - ۱۳ خرداد - ۱۴۰۳
3
راهکاری نوین بر پایه فناوری نوآورانه برای مدیریت مصرف آب در فولاد کویر:

تبدیل فاضلاب انسانی به آب مقطر

  • کد خبر : 129769
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
تبدیل فاضلاب انسانی به آب مقطر
فولاد کویر با راه اندازی تصفیه خانه تکمیلی پساب، برای اولین بار در کشور، فاضلاب انسانی را در حد آب مقطر تصفیه و در صنعت استفاده می‎کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ارتباطات فولاد کویر، کارخانه فرآوری آب این مجموعه با استفاده از یکی از مدرن‎ترین روش‎ها، فاضلاب انسانی را در  حد کیفیت  آب مقطر تصفیه می کند.
این کارخانه در گام نخست با استفاده از ۲,۶ درصد از  ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری کاشان، با هدف تامیـن آب پایدار از  اسفند ماه ۱۴۰۱ در مدار قرار گرفته و  ۳۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب ورودی را جهت استفاده در خطوط تولید تصفیه می کند که این میزان در نهایت در فاز توسعه مجموعاً به ۷.۸ درصد از ظرفیت تصفیه خانه کاشان، یعنی ۹۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.
کارخانه فرآوری آب فولاد کویر  توان تصفیه فاضلاب با هرکیفیتی را دارا بوده و به گونه ای طراحی شده که با رنج وسیعی از تغییرات  کیفی در ورودی قادر به تصفیه آب با کیفیت مطلوب است. فاضلاب ورودی پس از تبدیل شدن  به آب با کیفیت بالا، به خطوط تولید می رود که پس از  هر بار استفاده جهت خنک کاری و بازچرخانی وارد سیستم های خنک کننده و تمیز کننده شده و مجدداً وارد خط تولید می شود و این بازچرخانی به شکل مدوام انجام می شود.  
نکته قابل توجه کارخانه فرآوری آب فولاد کویر ، بهره ‎گیری از تکنولوژی MBR  است که در کشور های توسعه یافته به عنوان روشی برای تأمین آب شرب از فاضلاب استفاده می‎شود. در این روش با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته و با به کار بردن فیلتر‎های غشایی نانو‎متری و فرایند بیولوژیکی، تمامی فاکتورهای آلوده فاضلاب حذف شده و میزان شوری و سختی آب به شدت کاهش می یابد.
در حال حاضر  سالانه در کشور بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون مترمکعب پساب تولید می شود که این فرصت بسیار مغتنمی جهت رفع بخشی از مشکل بحران آب در کشور با استفاده از روش‎های تجربه شده در کشورهای توسعه یافته است.

https://tejaratava.ir/?p=129769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.