• امروز : یکشنبه - ۱۳ خرداد - ۱۴۰۳
3

برگزاری نمایشگاه ” نشان ولایت ” در موزه بانک ملی ایران

  • کد خبر : 129668
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
برگزاری نمایشگاه ” نشان ولایت ” در موزه بانک ملی ایران
نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران وادارۀ کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان” نشان ولایت” در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار و همزمان رونمایی می شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، به مناسبت ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت روز جهانی موزه ها و  نامگذاری آن روز با عنوان «میراث دینی، میراث رضوی»، طی مراسمی از مجموعه سکه های ولایتعهدی حضرت امام رضا(ع)، با همکاری ادارۀ کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل موزۀ بانک ملی ایران رونمایی می شود.  

در بخش دیگری از این مراسم، نشست پژوهشی با موضوع «تحلیل و تبیین سکه  ولایتعهدی امام رضا (ع)» نیز در محل موزۀ بانک برگزار خواهدشد. 

گفتنی است، این نمایشگاه مشترک در محل موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی، بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است، ضرب سکه های طلا و نقره به نام حضرت امام رضا (ع) و نوشتن نام مبارک آن امام هُمام روی سکه ها با عنوان «ولیعهد مسلمین» در زمان خلافت مأمون عباسی آغاز و به علت محبوبیت حضرت ثامن الائمه در بین مردم حتی پس از شهادت امام نیز ادامه داشته است که مجموعه ای از آن سکه‌های نادر و کمیاب ولایتعهدی امام رضا (ع) در گنجینۀ موزۀ بانک ملی ایران در بخش سکه‌های اسلامی نگهداری می‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=129668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.