• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
با هدف شتاب بخشی در توسعه میادین مشترک

عملیات حفاری شش حلقه چاه در میدان یادآوران آغاز شد

  • کد خبر : 126626
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
عملیات حفاری شش حلقه چاه در میدان یادآوران آغاز شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری از آغاز عملیات حفاری شش حلقه چاه توسعه ای با استقرار و شروع به کار دستگاه حفاری 92 فتح در میدان‌ مشترک یادآوران خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران عبدالکریم علی محمدی روز یکشنبه (نهم اردیبهشت ‌ماه) در توضیح بیشتر در این باره گفت: پیرو قرارداد منعقد شده با شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، به‌عنوان مجری توسعه میدان نفتی یادآوران، دستگاه‌ حفاری ۹۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران از روز گذشته عملیات حفاری نخستین حلقه چاه از مجموع شش چاه توسعه ای واگذار شده به این شرکت را آغاز کرد

وی افزود: نظر به‌ سیاست های وزارت نفت در تاکید بر شتاب‌بخشی توسعه میادین مشترک، تأمین و استقرار دو دستگاه حفاری دیگر نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که هم اکنون تمهیدات انتقال دستگاه حفاری ۲۸ فتح به این میدان مشترک با کشور عراق در دست انجام است.
علی محمدی مدت قرارداد را ۲۴ ماه عنوان کرد و گفت: حفاری چاه‌های توسعه‌ای در این میدان‌ به‌صورت کلید در دست (EPDS) انجام می گردد و همزمان با عملیات حفاری و خدمات مهندسی، پشتیبانی و تامین کالا و مواد نیز توسط شرکت ملی حفاری ایران ارائه می گردد که طبق برنامه ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا کار حفر و تکمیل چاه ها زودتر از موعد مقرر انجام و تحویل کارفرما گردد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری افزود: در این مقطع عملیات حفاری تا عمق ۴۸۰۰ متری و با هدف برداشت از لایه فهلیان صورت می گیرد.
گفتنی است میدان یادآوران از میدان های مشترک ایران با عراق است که در ۷۰ کیلومتری شمال آبادان و ۶۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز در استان خوزستان قرار دارد و نفت تولیدی آن از لایه های سروک، کژدمی (بورگان) ، گدوان و فهلیان می باشد.

https://tejaratava.ir/?p=126626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.