• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
رئیس هیئت عامل ایدرو :

نیازمند استراتژی یکپارچه در حوزه صنایع ریلی هستیم

  • کد خبر : 125444
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
نیازمند استراتژی یکپارچه در حوزه صنایع ریلی هستیم

نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی صنایع ریلی در ایدرو برگزار شد .

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایدرونیوز ، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران در این جلسه با اشاره به فعال شدن کمیته های خودرو ، ریلی ، دریایی و هوایی تصریح کرد : هدف این است که در این کمیته ها ، چالش ها و مسائل صنایع مختلف را احصاء و راهکارهای رفع آن با حضور ذینفعان بررسی شود تا با ایجاد هم افزایی بتوان شاهد جهش تولید در این حوزه بود .

بابک احمدی افزود : برای حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به یک استراتژی یکپارچه در این حوزه داریم و بایست با همکاری فعالان این حوزه ، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن های مسافری ، باری، مترو و لکوموتیو و …. تعیین کنیم .

احمدی در ادامه تصریح کرد : شرکت های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل ، در تدوین برنامه های آتی خود باید راهبرد صادراتی و نگاه به بیرون را مدنظر قرار دهند و در این مسیر وزارت صمت حمایت های لازم را از تولیدکنندگان از جمله در اخذ استاندارد های بین المللی و دسترسی به بازار های هدف انجام خواهد داد .

در این نشست مدیران شرکت های تولیدی حوزه ریلی مسائل و چالش های واحد های تولیدی خود را بیان کردند . نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی ، عدم توجیه سرمایه گذاری در حوزه ریلی ، لزوم هماهنگی بین شرکت راه آهن ، شهرداری ها و سازمان برنامه و بودجه ، مشکل کمبود لکوموتیو ، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی از جمله مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه بود.

https://tejaratava.ir/?p=125444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.